HR-praxis och ledningsförmåga Essentials
London Business Training & Consulting
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 Veckor
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Översikt
HR Practice Excellence är en uppslukande resa som utforskar medarbetarnas utveckling och lärandeupplevelse. Som professionell chef, teamledare eller inom HR kommer du att upptäcka ditt teams verkliga lärandebehov och effekterna av hur vi kan närma oss lärande såväl organisatoriskt som ett team. Du kommer att ta bort en omfattande handlingsplan som du kan använda redan nästa dag på jobbet.
Denna kurs i väsentliga ledarskap hjälper dig att utveckla dina ledarskapsförmåga och färdigheter genom ett interaktivt tillvägagångssätt. Genom att gå den här kursen lär du dig att identifiera problem och klassificera dem i prioriterade områden genom att skapa lösningar. Sedan genom jämförande analys kommer du att stödja och konstruera ledningsprocesser som kommer att driva produktivitet och leverera resultat.
Kursen inkluderar platsbesök till organisationer som är relevanta för kursen så att delegaterna kan utveckla en förståelse för hur deras samtida fungerar i den verkliga världen.
Kursen kommer att avslutas med en sammanfattning av de viktigaste läropunkterna, följt av en handlingsplaneringsövning i syfte att tillämpa de förvärvade kunskaperna och färdigheterna omedelbart efter att du återvänder till arbetet. Stöd efter kursen finns också tillgängligt i samband med genomförandet av din handlingsplan, upp till sex (6) månader efter avslutad kurs.
Dagordning
Medarbetarrelationer
- Det psykologiska anställningsavtalet
- Medarbetarens röst och engagemang
- Motivering
Lärande & Utveckling
- Inlärningscykeln
- Lärandenivåer och behovsanalys
- Implementera lärande och utvecklingsaktiviteter
HR informationssystem
- Utbudet av tekniska alternativ
- Digitalt ledarskap
- Digital transformation
Besök
- Industribesök hos en relevant organisation.
- En inblick i företagens interna arbete.
- En möjlighet att lära sig genom interaktion med yrkesverksamma.
Definiera den moderna chefen
- Vem är den moderna chefen
- Koder för professionalism
- Tillämpad managementteori
- Arbeta med policyer och förfaranden
Effektiv delegering
- Ställa in precisionsuppgifter
- Key Performance Indicators och SLA:s
- Ge tydlig vägledning och instruktioner
Kommunikation och mellanmänskliga färdigheter Masterclass
- Bemästra kroppsspråket
- Tonalitet och kommunikationsinnehåll
- Semiotik och semantik
Besök
- Industribesök hos en relevant organisation.
- En inblick i företagens interna arbete.
- En möjlighet att lära sig genom interaktion med yrkesverksamma.
Kursrecension
- Sammanfattning och sammanfattning av viktiga lärandemål
- Handlingsplanering
Målgrupp
Denna kurs är lämplig för:
- HR-handläggare och chefer som är nyanställda i rollen och som saknar tidigare generalisterfarenhet.
- HR-assistenter, administratörer och PA:er som stöttar mer senior HR-personal.
- Anställda som arbetar för nya men snabbt växande organisationer som får ansvar för att etablera och formalisera personalpolicyer, rutiner och rutiner.
- Personal som arbetar inom HR-relaterade områden.
- Personal som arbetar inom specialistområden inom HR-praxis, såsom utbildning, medarbetarrelationer eller arbetsutvärdering, som vill utvecklas till eller ha mer kunskap om generalistroller.
- Linjechefer eller arbetsledare som har ansvar för HR-verksamheten.
- Ägare eller chefer för småföretag som har det övergripande ansvaret för "folkelementet" inom dem.
- Högpresterande medarbetare flyttar till ledningen.
- Senior- och mellannivåchefer.
- Verksamhetschefer
- Avdelningschefer
Lärandemål
Efter avslutad kurs kommer du att kunna förstå:
- Det psykologiska anställningsavtalet.
- Hur människor lär sig och vad detta betyder för oss som ledare.
- Hur man implementerar lärande och utvecklingsaktiviteter på ett motiverande sätt.
- Effekten av digital teknik på väg nedåt.
- Ledarskapsprinciper och hur man tillämpar dem.
- Ledarskapsstilar och den psykologiska grund som ligger till grund för stort ledarskap.
- Beslutsfattande på hög nivå för att leverera robusta ledarskapsstrategier.
- Ett praktiskt perspektiv på samtida arbetsmetoder inom ditt område.
- Hur man implementerar en handlingsplan på din arbetsplats med hjälp av de kunskaper och färdigheter som förvärvats genom kursen.