HR-praxis och ledningsförmåga Excellence
London Business Training & Consulting
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 Veckor
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 8 225
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
HR Practice Excellence är en uppslukande resa som utforskar medarbetarnas utveckling och lärande. Som professionell chef, teamledare eller inom HR kommer du att upptäcka ditt teams verkliga lärandebehov och effekterna av hur vi kan närma oss lärande såväl organisatoriskt som ett team. Du kommer att ta bort en omfattande handlingsplan som du kan använda redan nästa dag på jobbet.
Den här kursen i grundläggande ledarskap kommer att hjälpa dig att utveckla dina ledarskapsförmåga och färdigheter genom ett interaktivt tillvägagångssätt. Genom att gå den här kursen lär du dig att identifiera problem och klassificera dem i prioriterade områden genom att skapa lösningar. Sedan genom jämförande analys kommer du att stödja och konstruera ledningsprocesser som kommer att driva produktivitet och leverera resultat.
Utmärka dina ledningsförmåga genom att förbättra din kompetens och effektivitet och motivera ditt team att lyckas och leverera. Utveckla dina interpersonella kommunikationsförmåga och uppmuntra intrapersonell självmedvetenhet hos dig själv och andra. Lär dig att stödjande påverka samtidigt som du hanterar uppgifter och problem. Bygga och stärka välpresterande och engagerade team.
Kursen kommer att avslutas med en sammanfattning av de viktigaste läropunkterna, följt av en handlingsplaneringsövning i syfte att tillämpa de förvärvade kunskaperna och färdigheterna omedelbart efter att du återvänder till arbetet. Stöd efter kursen finns också tillgängligt i samband med genomförandet av din handlingsplan, upp till sex (6) månader efter avslutad kurs.
Dagordning
Medarbetarrelationer
- Det psykologiska anställningsavtalet
- Medarbetares röst och engagemang
- Motivering
Lärande & Utveckling
- Inlärningscykeln
- Nivåer av lärande och behovsanalys
- Implementera lärande och utvecklingsaktiviteter
HR informationssystem
- Utbudet av tekniska alternativ
- Digitalt ledarskap
- Digital transformation
Motivation och dess inverkan på team
- Ledarskap och motivation
- Lagroller
- Teambyggande verktyg och tekniker
Definiera den moderna chefen
- Vem är den moderna chefen
- Koder för professionalism
- Tillämpad managementteori
- Arbeta med policyer och förfaranden
Effektiv delegering
- Ställa in precisionsuppgifter
- Key Performance Indicators och SLA:s
- Ge tydlig vägledning och instruktioner
Kommunikation och mellanmänskliga färdigheter Masterclass
- Bemästra kroppsspråk
- Tonalitet och kommunikationsinnehåll
- Semiotik och semantik
Leverera stärkande feedback
- Hur man ger feedback
- Kartläggning av feedback till karriärväg
- Motståndshantering under återkoppling
Kreativa problemlösningsförmåga
- Kreativitet vs innovation
- Problem till lösningar
- Myter om kreativitet
- Sidotänkande
Koordinera effektiva team
- Resursplaneringsfärdigheter
- Modeller för lagformationer
- Felsök teamproblem
- Teambuilding och skapa förtroende
Konflikthantering
- Hantera interna/externa konflikter
- Rage, motstånd och förnuft
- Skiljedoms- och medlingsförmåga
- De 5 stadierna av konflikt
Hantera fjärrteam
- Tips för att hantera fjärrteam
- Bästa praxis inom konferensmötesteknik
- Synlighet och förtroende för fjärrteam
Kursrecension
- Sammanfattning och sammanfattning av viktiga lärandemål
- Handlingsplanering
Lärandemål
Efter avslutad kurs kommer du att kunna förstå:
- Det psykologiska anställningsavtalet.
- Hur människor lär sig och vad detta betyder för oss som ledare.
- Hur man genomför lärande och utvecklingsaktiviteter på ett motiverande sätt.
- Effekten av digital teknik på väg nedåt.
- Felsökning av återkommande problem för att nå avdelningarnas fulla potential.
- Hur man anpassar team med proportionerlig uppmärksamhet på talang och kompetensutveckling.
- Hur man löser konflikter för att förbättra arbetsplatsrelationer och jobbfokus.
- Hur man implementerar motiverande strategier för att förbättra attityder till arbete och prestation.
- Vikten av rationella och känslomässiga aspekter i arbetsprestationer och arbetsuppgifter.
- Konsten att presentera och artikulera möteshantering.
- Hur man implementerar en handlingsplan på din arbetsplats med hjälp av de kunskaper och färdigheter som förvärvats genom kursen.
Målgrupp
Denna kurs är lämplig för:
- HR-handläggare och chefer som är nyanställda i rollen och som saknar tidigare generalisterfarenhet.
- HR-assistenter, administratörer och PA:er som stöttar mer senior HR-personal.
- Anställda som arbetar för nya men snabbt växande organisationer som får ansvar för att etablera och formalisera HR-policyer, rutiner och praxis.
- Personal som arbetar inom HR-relaterade områden.
- Personal som arbetar inom specialistområden inom HR-praktiken, såsom utbildning, medarbetarrelationer eller arbetsutvärdering, som vill utvecklas till eller ha mer kunskap om generalistroller.
- Linjechefer eller arbetsledare som har ansvar för HR-verksamheten.
- Ägare eller chefer för småföretag som har det övergripande ansvaret för "folkelementet" inom dem.
- Högpresterande medarbetare flyttar in i ledningen.
- Senior- och mellannivåchefer.
- Verksamhetschefer
- Avdelningschefer