Kundrelationshantering
London, Storbritannien
VARAKTIGHET
1 Weeks
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Översikt
Denna CRM-utbildning är utformad för att ge dig en omfattande uppsättning färdigheter och kunskaper för att få ut det mesta av ditt CRM-system.
Kursen kommer också att innehålla ett platsbesök till en organisation som är relevant för kursen så att delegaterna kan utveckla en förståelse för hur deras samtida fungerar i den verkliga världen.
Kursen kommer att avslutas med en sammanfattning av de viktigaste läropunkterna, följt av en handlingsplaneringsövning i syfte att tillämpa de förvärvade kunskaperna och färdigheterna omedelbart efter att du återvänder till arbetet. Stöd efter kursen finns också tillgängligt i samband med genomförandet av din handlingsplan, upp till sex (6) månader efter avslutad kurs.
Dagordning
Introduktion till Customer Relationship Management
- Vad är CRM?
- Att bemästra relationer
- Kundens livscykel – kundförvärv
- Kundens livscykel – kundbehållning och utveckling
Customer Relationship Management – Implementering
- Definiera en CRM-strategi och filosofi
- Säkerställa inköp från högsta ledningen
- Utveckla en förändringsplan
- Rulla ut ditt CRM smidigt
- Känn till dina CRM-kritiska framgångsfaktorer
Målgrupp
Denna CRM-utbildning är lämplig för:
- Direktörer för försäljning och marknadsföring
- Försäljnings- och marknadschefer, chefer, praktiker och personal.
- Senior- och mellannivåchefer som är involverade i CRM-program och systemimplementeringar.
- Personal som vill förstå CRM-landskapet.
- Chefer som vill ta kundcentrerade strategier till nästa nivå.
Lärandemål
Efter avslutad kurs kommer du att kunna:
- Förstå vilken roll CRM har i organisationer.
- Utveckla färdigheter för att implementera ett CRM-system.
- Uppskatta kraven för att bygga utmärkta relationer med kunder.
- Utveckla ett praktiskt perspektiv på samtida arbetsmetoder inom ditt område.
- Implementera en handlingsplan på din arbetsplats med hjälp av de kunskaper och färdigheter som förvärvats genom kursen.
Kundupplevelse – Hantera relationer
- Vad är förhållandet?
- Relationskvalitet
- Kundnöjdhet, lojalitet och affärsresultat
- Undersöker nöjd-vinst-kedjan
- Relationshanteringsteorier
Besök
- Industribesök hos en relevant organisation.
- En inblick i företagens interna arbete.
- En möjlighet att lära sig genom interaktion med yrkesverksamma.
Kursrecension
- Sammanfattning och sammanfattning av viktiga lärandemål
- Handlingsplanering