Keystone logo
London Business Training & Consulting Kundrelationshantering
London Business Training & Consulting

Kundrelationshantering

London, Storbritannien

1 Weeks

Engelsk

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Begär tidigaste startdatum

Begär studieavgifter

På Campus

Introduktion

Översikt

Denna CRM-utbildning är utformad för att ge dig en omfattande uppsättning färdigheter och kunskaper för att få ut det mesta av ditt CRM-system.

Kursen kommer också att innehålla ett platsbesök till en organisation som är relevant för kursen så att delegaterna kan utveckla en förståelse för hur deras samtida fungerar i den verkliga världen.

Kursen kommer att avslutas med en sammanfattning av de viktigaste läropunkterna, följt av en handlingsplaneringsövning i syfte att tillämpa de förvärvade kunskaperna och färdigheterna omedelbart efter att du återvänder till arbetet. Stöd efter kursen finns också tillgängligt i samband med genomförandet av din handlingsplan, upp till sex (6) månader efter avslutad kurs.

Dagordning

Introduktion till Customer Relationship Management

  • Vad är CRM?
  • Att bemästra relationer
  • Kundens livscykel – kundförvärv
  • Kundens livscykel – kundbehållning och utveckling

Customer Relationship Management – Implementering

  • Definiera en CRM-strategi och filosofi
  • Säkerställa inköp från högsta ledningen
  • Utveckla en förändringsplan
  • Rulla ut ditt CRM smidigt
  • Känn till dina CRM-kritiska framgångsfaktorer

Målgrupp

Denna CRM-utbildning är lämplig för:

  • Direktörer för försäljning och marknadsföring
  • Försäljnings- och marknadschefer, chefer, praktiker och personal.
  • Senior- och mellannivåchefer som är involverade i CRM-program och systemimplementeringar.
  • Personal som vill förstå CRM-landskapet.
  • Chefer som vill ta kundcentrerade strategier till nästa nivå.

Lärandemål

Efter avslutad kurs kommer du att kunna:

  • Förstå vilken roll CRM har i organisationer.
  • Utveckla färdigheter för att implementera ett CRM-system.
  • Uppskatta kraven för att bygga utmärkta relationer med kunder.
  • Utveckla ett praktiskt perspektiv på samtida arbetsmetoder inom ditt område.
  • Implementera en handlingsplan på din arbetsplats med hjälp av de kunskaper och färdigheter som förvärvats genom kursen.

Kundupplevelse – Hantera relationer

  • Vad är förhållandet?
  • Relationskvalitet
  • Kundnöjdhet, lojalitet och affärsresultat
  • Undersöker nöjd-vinst-kedjan
  • Relationshanteringsteorier

Besök

  • Industribesök hos en relevant organisation.
  • En inblick i företagens interna arbete.
  • En möjlighet att lära sig genom interaktion med yrkesverksamma.

Kursrecension

  • Sammanfattning och sammanfattning av viktiga lärandemål
  • Handlingsplanering

Om skolan

Frågor