Marketing Management
London Business Training & Consulting
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 vecka
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Översikt
Denna kurs kommer att ge en expansiv förståelse för de teoretiska och praktiska frågorna med marknadsföringsledning. Fokus för modulerna speglar det föränderliga marknadsföringslandskapet och de verktyg som krävs för att utmärka sig inom området. När organisatorisk framgång underbyggs av att skaffa och behålla kunder är marknadsföring den viktigaste kommersiella disciplinen. Marknadsledning kommer att ge dig näring till moderna kärnkoncept som kan appliceras på marknaden.
Kursen kommer också att innehålla ett platsbesök till en organisation som är relevant för kursen så att delegaterna kan utveckla en förståelse för hur deras samtida fungerar i den verkliga världen.
Kursen kommer att avslutas med en sammanfattning av de viktigaste läropunkterna, följt av en handlingsplaneringsövning i syfte att tillämpa de förvärvade kunskaperna och färdigheterna omedelbart efter att du återvänder till arbetet. Stöd efter kursen finns också tillgängligt i samband med genomförandet av din handlingsplan, upp till sex (6) månader efter avslutad kurs.
Dagordning
Marknadsplanering – segmentering, inriktning, positionering
- Segmenteringsanalys
- Inrikta sig på konsumenter
- Marknadspositionering och ompositioneringsstrategi
- Bygga kundprofil
Förstå produktlivscykler
- Produktens livscykelplanering
- Skalning av tillväxt
- Hantera övergångar och nedgångar
- Cross Product Service Strategies
Marknadskommunikation, varumärke och design
- Skapa vinnande marknadsföringskampanjer
- Varumärkesprinciper
- Design Management
- Integrerade marknadsföringslösningar
Besök
- Industribesök hos en relevant organisation.
- En inblick i företagens interna arbete.
- En möjlighet att lära sig genom interaktion med yrkesverksamma.
Kursrecension
- Sammanfattning och sammanfattning av viktiga lärandemål
- Handlingsplanering
Målgrupp
Denna kurs är lämplig för:
- marknadschefer, Senior Managers, Brand Managers
- Account Directors, Corporate Communications Team, Data Scientists
- Marknadsdirektörer, designdirektörer
- Direktörer, ledare och entreprenörer
Lärandemål
Efter avslutad kurs kommer du att kunna:
- Utnyttja avancerade marknadsföringshanteringsprinciper och tillämpa dem på marknadsföringsplanen.
- Anpassa både marknadsförings- och varumärkesstrategin för Strategic Business Units (SBU:s).
- Felsök underpresterande aspekter och revolutionera marknadsföringshanteringen i organisationen.
- Utveckla ett praktiskt perspektiv på samtida arbetsmetoder inom ditt område.
- Implementera en handlingsplan på din arbetsplats med hjälp av de kunskaper och färdigheter som förvärvats genom kursen.