Verksamhetsstrategi och kvalitetsledning Excellence
London Business Training & Consulting
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 Veckor
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 8 225
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Den här kursen leder delegater genom nyckelelementen för excellens inom Operations Strategy; förstå och anpassa verksamhetsstrategin till den bredare externa verksamhetsmiljön, effektiv kommunikation och engagemang med intressenter och effektiv hantering av tidshorisonter inom strategiskapande och utrullning.
Du kommer också att utveckla dina kärnkunskaper och färdigheter inom kvalitetsledning. Kursen hjälper dig att förstå verktygen och teknikerna för ett effektivt kvalitetsledningsprogram. Det kommer att ge dig omfattande kunskaper och färdigheter för att utveckla och leverera ett effektivt kvalitetsledningsprogram i din organisation.
Kursen kommer att avslutas med en sammanfattning av de viktigaste läropunkterna, följt av en handlingsplaneringsövning i syfte att tillämpa de förvärvade kunskaperna och färdigheterna omedelbart efter att du återvänder till arbetet. Stöd efter kursen finns också tillgängligt i samband med genomförandet av din handlingsplan, upp till sex (6) månader efter avslutad kurs.
Dagordning
Hantera verksamhetsmiljön
- Förstå den organisatoriska verksamhetsmiljön
- Verktyg för att skapa verksamhetsstrategier
- Sätta effektiva KPI:er för verksamhetsstrategier
Verksamhetsstrategi – Hantera tidshorisonter
- Förstå den organisatoriska verksamhetsmiljön
- Verktyg för att skapa verksamhetsstrategier
- Sätta effektiva KPI:er för verksamhetsstrategier
Verksamhetsstrategi – Kommunikation och överlämning
- Skapa affärscase för ledande befattningshavare
- Effektiv kommunikation och engagemang med intressenter
- Effektiv överlämning till Operations Management-team
Verksamhetsstrategi – Användning av industri 4.0-teknologier
- Mänskliga cybersystem
- The Industrial Internet of things (IIOT)
- Prediktiv analys
Förstå kvalitet
- Ledning och kvalitet
- Priset på kvalitet
- Människor, processer och system
- Filosofin för total kvalitetsledning
Ledarskap för kvalitetsledning
- Ledarskap Grunden för TQM
- kvalitet Ledarskapsroller och ansvar
- kvalitetsledning vs kvalitetsledarskap
- Operativt ledarskap vs strategiskt ledarskap
Sexnivåmodellen för TQM-adoption
- Nivå 1 – Ej engagerad
- Nivå 2 – Drifters
- Nivå 3 – Verktygsskjutare
- Nivå 4 – Förbättrare
- Nivå 5 – Pristagare
- Nivå 6 – Världsklass
Företagens miljökvalitetsledning
- Miljöskydd
- Miljöledningssystem
- Kontinuerlig förbättring av miljökvaliteten
- Miljöledningsbedömning
Design för kvalitet
- Design, innovation och förbättring
- Designkontroll och ledning
- Standarder och specifikationer
- Tjänstesektorns kvalitetsdesign
Kvalitetsledning – HR-faktorn
- Människor och organisationsstruktur
- Lagarbete för kvalitet
- Kommunikation för kvalitet
- Utbildning för kvalitet
Kvalitetsledning i leverantörskedjan
- Inköpspraxis inom kvalitetsledning
- Kund-leverantör relationer
- Från kontrakt till partnerskap
- Innovation i försörjningskedjan
- Kedjan av ömsesidigt beroende
Quality Functions Deployment – House of Quality
- Att ta tag i kundernas behov
- QFD de viktigaste stegen
- Inkorporera kundbehov i produkt- och processdefinition
- Implementering av QFD
Kursrecension
- Sammanfattning och sammanfattning av viktiga lärandemål
- Handlingsplanering
Målgrupp
Denna kurs är lämplig för:
- Verksamhetschefer
- Verksamhetschefer och chefer
- Projektledare
- Underhållschefer
- Ledande befattningshavare, chefer, rådgivare och tjänstemän som vill utveckla en gedigen kunskap om kvalitetsledning.
Lärandemål
Efter avslutad kurs kommer du att:
- Utveckla en djupgående förståelse för effekterna av den externa operativa miljön på skapandet och implementeringen av verksamhetsstrategi.
- Säkerställa ett effektivt engagemang med interna intressenter.
- Effektivt överlämna verksamhetsstrategi till verksamhetsledningsgruppen.
- Utveckla en omfattande uppskattning av kvalitetens roll i framgångsrika organisationer.
- Förstå vikten av ledarskap för att uppnå kvalitetsstandarder i världsklass.
- Utvärdera de olika kvalitetsnivåerna i din organisation.
- Uppskatta de färdigheter som krävs för att hantera miljön.
- Uppskatta behovet av att införliva kvalitet från designstadierna.
- Förstå hur människor i din organisation kan sätta eller bryta dina kvalitetsmål.
- Utveckla de färdigheter som behövs för att samarbeta med din leveranskedja för att uppnå kvalitet.
- Implementera en handlingsplan på din arbetsplats med hjälp av de kunskaper och färdigheter som förvärvats genom kursen.