Associate of Science in Electronics and Computer Engineering Technology
Mt. San Antonio College
Nyckelinformation
Campus läge
Los Angeles, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 362 / per credit *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* I staten; Utanför staten: 20 040,00 USD
Introduktion
Certifikatprogrammet Electronics and Computer Engineering Technology (ECET) förbereder individer antingen för initial anställning eller för förbättring av befintliga färdigheter inom elektronikområdet eller för överföring till BS-program i Electronics Technology eller Industrial Technology som erbjuds i CSU-systemet. Obligatoriska kurser för certifikatet - av vilka många ansluter direkt till deras motsvarigheter vid CSU:erna är desamma som för ECET AS-programmet förutom kravet på högskoleutbildning. Förutom att utsätta studenter för kärnämnen som komponenter och kretsar, inkluderar programmet kurser inom avancerade områden, inklusive mikrokontroller och gränssnitt, kommunikation och industriella elektroniska kontroller. Nästan alla laboratorier har ny, toppmodern utrustning för att ge eleverna praktiska inlärningsupplevelser av hög kvalitet.
Studenter som slutför ECET-certifikatprogrammet har tillräckliga färdigheter för att göra dem mångsidiga anställda. Typiska jobbklassificeringar på teknikernivå inkluderar fältservicetekniker, fältingenjör, datorservicetekniker, kundtjänsttekniker, kommunikationstekniker, underhållstekniker och elektroniktekniker. Alla studenter som slutför certifikatprogrammet är automatiskt berättigade att få, utan ytterligare undersökning, 4:e klass teknikerlicens från National Association of Radio and Telecommunications Engineers (NARTE).
Galleri
Antagningar
Läroplan
Denna examen kräver avslutad kurser i allmän utbildning plus följande:
Obligatoriska kurser
- ELEC 11 Tekniska tillämpningar i mikrodatorer, 3 enheter
- ELEC 12 datorsimulering och felsökning, 2 enheter
- ELEC 50A elektroniska kretsar - Likström (DC), 4 enheter
- ELEC 50B elektroniska kretsar (AC), 4 enheter
- ELEC 51 Halvledarenheter och kretsar, 4 enheter
- ELEC 53 Kommunikationssystem, 4 enheter
- ELEC 54A industriell elektronik, 4 enheter
- ELEC 54B industriella elektroniska system, 3 enheter
- ELEC 55 Mikrovågskommunikation, 4 enheter
- ELEC 56 Digital elektronik, 4 enheter
- ELEC 61 Elektronisk montering och tillverkning, 3 enheter
- ELEC 74 mikrokontrollersystem, 4 enheter
- TECH 60 Kundrelationer för teknikern, 2 enheter
- Totalt antal enheter: 45
Rekommenderade valfria ämnen
- CISP 11 Programmering i Visual Basic, 3 enheter
- ELEC 62 Advanced ytmontering och omarbetning, 2 enheter
- ELEC 76 FCC Allmän radiotelefonoperatörslicensförberedelse, 2 enheter
- ELEC 10 Introduktion till mekatronik, 2 enheter
- CNET 56 datornätverk, 4 enheter
Programresultat
Programmets lärandemål
Efter framgångsrikt slutförande av detta program kommer en student att kunna:
- Tillämpa kunskap om elektroniska principer på områdena kommunikation, industriell elektronik och mikrokontroller.
- Demonstrera korrekt användning av elektronisk testutrustning och associera mätresultat med kretsbeteenden i laboratoriet.
- Bestäm kvantitativt okända elektriska parametrar från givna eller uppmätta värden och använd dessa resultat för att bedöma eller felsöka fel i krets- och systemdrift.
- Kommunicera, både muntligt och skriftligt, kunskap om elektriska begrepp och deras tillämpning på observerade beteenden hos kretsar och system.
- I avancerade kurser kopplar du begrepp som lärts i introduktionskurser till mer allmänna principer som är tillämpliga i anställningssammanhang.
Elevens läranderesultat
*Studenternas läranderesultat inkluderar allmänna färdigheter, kunskaper eller tillämpningar som studenterna förväntas visa efter att ha slutfört en kurs eller ett studieprogram. Den disciplinfakultet som ansvarar för en kurs eller ett program utvecklar dessa resultat, samt mäter eller bedömer studenterna för att avgöra om resultaten uppfylls. Målet med att bedöma elevernas läranderesultat är att hjälpa till att förbättra våra kurser, läroplan, studentframgång och/eller undervisning. Studenternas läranderesultat på kursnivå behöver inte vara heltäckande, de kan fokusera på en viss aspekt av en kurs, och mätningarna av dessa bedömningar är inte nödvändigtvis en del av studentens betyg i kurserna. Kom ihåg att elevernas läranderesultat inte nödvändigtvis representerar allt material och alla mål som ska läras i en kurs.