
Associate of Arts i internationella affärer
Santa Barbara, Amerikas förenta stater
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
USD 419 / per credit
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
International Business-programmet Santa Barbara City College ger en introduktion till de centrala aspekterna av internationell verksamhet, exklusive någon särskild geografisk betoning. Ämnen inkluderar de ekonomiska och kulturella miljöer där vi verkar; hur internationella aktiviteter förändrar strategierna för framgång i ledningsuppgifter för planering, marknadsföring, ekonomi, förvaltning, lag och personal; och principerna i samband med internationellt utbyte av varor, tjänster och investeringar. Detta program ger praktisk erfarenhet av att undersöka marknadspotentialen. Det förbereder också en student för överföring till en fyraårig institution. Studenter som är intresserade av att överföra till fyraåriga institutioner bör träffa en fakultetsrådgivare eller rådgivare för överföringsinformation.
Finansprogrammet erbjuder personliga och professionella finanskurser som leder till statligt godkända certifikat och överföringsprogram inom ekonomi. Studenter som är intresserade av finansbranschen bör överväga studieförloppet som beskrivs för Finance Certificate. Ytterligare kurser i personlig penninghantering och fastighetsinvesteringar erbjuder möjligheter till personlig utveckling. Dessa program har utformats i samråd med ledande lokala proffs. Kommersiella banker och investeringsbanker, sparande och lån, kreditföreningar, sparsamhet, och finansföretag letar efter kandidater med dessa färdigheter.
Marknadsföringsprogrammet är utformat för att leda människor till jobbmöjligheter inom reklam, marknadsföring, detaljhandel, grossist och internationell marknadsföring. Begrepp för planering och utveckling av produkter och tjänster betonas, tillsammans med studier av förpackningar, distribution och statliga föreskrifter.
Antagningar
Stipendier och finansiering
Inskrivna studenter kan ansöka en gång per år i februari. Om de beviljas delas pengarna ut för följande läsår i två delar: hälften på höstterminen och hälften på vårterminen. Beloppen varierar från mycket små: $100-750 och större $1000-2500 med vissa variationer däremellan.
Läroplan
Finans (FIN)
- FIN 010 Finansiella grunder (1 enhet)
- FIN 100 Privatekonomi (3 enheter)
- FIN 101 Introduktion till finans och bank (3 enheter)
- FIN 107 Finansiella grunder (1 enhet)
- FIN 201 Investering: Värdepappersanalys (3 enheter)
- FIN 202 Managerial Finance (3 enheter)
- FIN 203 Förvaltning av finansiella institutioner (3 enheter)
- FIN 204 Fastighetsinvestering (3 enheter)
- FIN 211 Skills in Trade Finance (3 enheter)
- FIN 221 Finans för marknadsföringsbudgetar (3 enheter)
- FIN 290 Arbetslivserfarenhet inom ekonomi (1-4 enheter)
International Business (IBUS)
- IBUS 102 Introduktion till internationell verksamhet (3 enheter)
- IBUS 109 Grunderna för import och export (3 enheter)
- IBUS 201 International Human Resource Management (3 enheter)
- IBUS 210 International Trade Skills for Global Business Professionals (3 enheter)
- IBUS 211 Legal Environment of International Business (3 enheter)
- IBUS 271 International Fashion and Beauty (3 enheter)
- IBUS 273 Global Fashion and Beauty Industry Marketing (3 enheter)
- IBUS 275 Global Fashion Retailing (3 enheter)
Marknadsföring (MKT)
- MKT 101 Introduktion till marknadsföring (3 enheter)
- MKT 120 Relationsförsäljning (3 enheter)
- MKT 125 Principer för kundservice (3 enheter)
- MKT 135 Public Relations (3 enheter)
- MKT 164 online- och mobilmarknadsföring (3 enheter)
- MKT 200A sociala medier och självvarumärke (3 enheter)
- MKT 201A marknadsföringsstrategi och positionering (3 enheter)
- MKT 203 Marketing Communications (3 enheter)
- MKT 205 konsumentförsäljningsstrategier (3 enheter)
- MKT 209 International Marketing (3 enheter)
- MKT 212 Supply Chain Logistics (3 enheter)
- MKT 215 Segmentering och målmarknadsföring (3 enheter)
- MKT 220 Introduktion till elektronisk handel (3 enheter)
- MKT 221 Tourism and Hospitality Marketing (3 enheter)
- MKT 223 Digital Destination Marketing (3 enheter)
- MKT 225 Strategisk positionering inom global turism (3 enheter)
Programresultat
Lärandemål
- Förklara allmänna ledningsfunktioner, roller och ansvar som krävs för att effektivt hantera dagens samtida organisationer.
- Erkänna de etiska frågeställningarna för chefer och tillämpa beslutstekniker och etiska resonemang för att lösa etiska dilemman från det 21: e århundradet.
- Arbeta effektivt i team och uppskatta betydelsen av ömsesidigt ansvar.
- Få tillgång till och tolka information, svara och anpassa sig till en dynamisk affärsmiljö, fatta komplexa beslut, lösa problem och utvärdera resultat.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.