
Skills Competency Award i internationell marknadsföringskommunikation
Santa Barbara, Amerikas förenta stater
VARAKTIGHET
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
USD 419 / per credit
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Skills Competency Award (SCA) i internationell marknadsföringskommunikation är ett specialiserat program utformat för att ge riktad utbildning och kompetensutveckling inom internationell marknadsföring och kommunikation. Detta program är vanligtvis kortare i varaktighet jämfört med utbildningsprogram och fokuserar specifikt på att utveckla praktiska färdigheter och kunskaper relaterade till marknadsföringskommunikation i ett globalt sammanhang.
Denna avdelning erbjuder personliga och professionella, överförbara och utbildningsprogram inom ekonomi. Studenter som är intresserade av finansbranschen bör överväga studieförloppet som beskrivs för Finance Certificate. Ytterligare kurser i personlig penninghantering och fastighetsinvesteringar erbjuder möjligheter till personlig utveckling. Dessa program har utformats i samråd med ledande lokala proffs. Kommersiella banker och investeringsbanker, sparande och lån, kreditföreningar, sparsamhet och finansföretag letar efter kandidater med dessa färdigheter.
International Business Program ger en introduktion till de centrala aspekterna av internationell verksamhet. Ämnen inkluderar de ekonomiska, politiska och sociala miljöer där vi verkar; hur internationella aktiviteter förändrar strategierna för framgång i ledningsuppgifter för planering, marknadsföring, ekonomi, lag och personal; och principerna i samband med internationellt utbyte av varor, tjänster och investeringar. Unika tillämpade korta kurser erbjuds under våren i internationell affärsrätt och grunderna i import och export.
Marknadsföringskurser är utformade för att leda människor till jobbmöjligheter inom reklam, marknadsföring, detaljhandel, grossist och internationell marknadsföring. Begrepp för planering och utveckling av produkter och tjänster betonas, tillsammans med studier av förpackningar, distribution och statliga bestämmelser.
Antagningar
Stipendier och finansiering
Inskrivna studenter kan ansöka en gång per år i februari. Om de beviljas delas pengarna ut för följande läsår i två delar: hälften på höstterminen och hälften på vårterminen. Beloppen varierar från mycket små: $100-750 och större $1000-2500 med vissa variationer däremellan.
Läroplan
Finans (FIN)
- FIN 010 Finansiella grunder (1 enhet)
- FIN 100 Privatekonomi (3 enheter)
- FIN 101 Introduktion till finans och bank (3 enheter)
- FIN 107 Finansiella grunder (1 enhet)
- FIN 201 Investering: Värdepappersanalys (3 enheter)
- FIN 202 Managerial Finance (3 enheter)
- FIN 203 Förvaltning av finansiella institutioner (3 enheter)
- FIN 204 Fastighetsinvestering (3 enheter)
- FIN 211 Skills in Trade Finance (3 enheter)
- FIN 221 Finans för marknadsföringsbudgetar (3 enheter)
- FIN 290 Arbetslivserfarenhet inom ekonomi (1-4 enheter)
International Business (IBUS)
- IBUS 102 Introduktion till internationell verksamhet (3 enheter)
- IBUS 109 Grunderna för import och export (3 enheter)
- IBUS 201 International Human Resource Management (3 enheter)
- IBUS 210 International Trade Skills for Global Business Professionals (3 enheter)
- IBUS 211 Legal Environment of International Business (3 enheter)
- IBUS 271 International Fashion and Beauty (3 enheter)
- IBUS 273 Global Fashion and Beauty Industry Marketing (3 enheter)
- IBUS 275 Global Fashion Retailing (3 enheter)
Marknadsföring (MKT)
- MKT 101 Introduktion till marknadsföring (3 enheter)
- MKT 120 Relationsförsäljning (3 enheter)
- MKT 125 Principer för kundservice (3 enheter)
- MKT 135 Public Relations (3 enheter)
- MKT 164 online- och mobilmarknadsföring (3 enheter)
- MKT 200A sociala medier och självvarumärke (3 enheter)
- MKT 201A marknadsföringsstrategi och positionering (3 enheter)
- MKT 203 Marketing Communications (3 enheter)
- MKT 205 konsumentförsäljningsstrategier (3 enheter)
- MKT 209 International Marketing (3 enheter)
- MKT 212 Supply Chain Logistics (3 enheter)
- MKT 215 Segmentering och målmarknadsföring (3 enheter)
- MKT 220 Introduktion till elektronisk handel (3 enheter)
- MKT 221 Tourism and Hospitality Marketing (3 enheter)
- MKT 223 Digital Destination Marketing (3 enheter)
- MKT 225 Strategisk positionering inom global turism (3 enheter)
Programresultat
Lärandemål
- Demonstrera de fyra (4) P:en för att strategiskt bedöma ett företags eller produkts marknadsföringsmix.
- Visa kunskap om internationella marknadsföringsstrategier.
- Lista och förklara värdekedjans processer inom den internationella verksamheten som ett sätt att uppnå överlägsen kvalitet, effektivitet och lyhördhet för kunden.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.