
Skills Competency Award in International Marketing: Fashion and Beauty
Santa Barbara, Amerikas förenta stater
VARAKTIGHET
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
USD 419 / per credit
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Skills Competency Award (SCA) in International Marketing: Fashion and Beauty är ett specialiserat program som fokuserar på att ge riktad utbildning och kompetensutveckling inom området internationell marknadsföring specifikt inom mode- och skönhetsbranschen. Detta program är utformat för att utrusta individer med de kunskaper och färdigheter som krävs för att navigera i de unika marknadsföringsutmaningarna och dynamiken i mode- och skönhetssektorerna på en global skala.
Global marknadsföring Mode- och skönhetsindustrins entreprenörer och andra entusiaster för produkter i denna kategori frodas nu över gränserna både inom tegel och murbruk och e-handel. Kompetensutmärkelsen omfattar undervisning i de viktiga områdena för internationell affär och marknadsföring tillsammans med marknadsföring på sociala medier när de gäller denna lukrativa globala industri. Efter genomgången av programmet genom praktisk läroplansförståelse och exponering för detta område kommer att ha genomförts.
Finansprogrammet erbjuder personliga och professionella ekonomikurser som leder till statligt godkända certifikat och överföringsprogram inom finans. Studenter som är intresserade av finansbranschen bör överväga den studiegång som beskrivs för Finance Certificate. Ytterligare kurser i personlig penninghantering och fastighetsinvesteringar erbjuder möjligheter till personlig utveckling. Dessa program har utformats i samråd med ledande lokala experter. Kommersiella banker och investeringsbanker, sparande och lån, kreditföreningar, sparsamhets- och finansbolag letar efter kandidater med dessa färdigheter.
International Business Program ger en introduktion till de centrala aspekterna av internationellt företagande. Ämnen inkluderar de ekonomiska, politiska och sociala miljöer där vi verkar; hur internationella aktiviteter förändrar strategierna för framgång i ledningsuppgifter för planering, marknadsföring, ekonomi, juridik och personal; och principerna förknippade med internationellt utbyte av varor, tjänster och investeringar. Unika tillämpade korta kurser erbjuds under våren i internationell affärsjuridik och grunderna i import och export.
Marknadsföringsprogrammet är utformat för att leda människor till jobbmöjligheter inom områdena reklam, marknadsföring, detaljhandel, grossistförsäljning och internationell marknadsföring. Begreppen planering och utveckling av produkter och tjänster betonas, tillsammans med studier av förpackning, distribution och statliga regleringar.
SBCC erbjuder en överföringsavtalsgaranti (TAG). En TAG är ett avtal mellan studenten, SBCC, och specifika fyraåriga högskolor eller universitet. Detta inkluderar sex University of California (*UC) institutioner, sex California State Institutions (CSU), sju Kalifornien privata institutioner, nio out-of-state institutioner, samt Honour Transfer Agreements med tio institutioner och 8 CSU:er utan campuspåverkan. Studenter måste anmäla sig till TAG-programmet och arbeta med en TAG-rådgivare. Klicka här för att lära dig mer på TAG-programmets webbplats.
Antagningar
Stipendier och finansiering
Inskrivna studenter kan ansöka en gång per år i februari. Om de beviljas delas pengarna ut för följande läsår i två delar: hälften på höstterminen och hälften på vårterminen. Beloppen varierar från mycket små: $100-750 och större $1000-2500 med vissa variationer däremellan.
Läroplan
Finans (FIN)
- FIN 010 Finansiella grunder (1 enhet)
- FIN 100 Privatekonomi (3 enheter)
- FIN 101 Introduktion till finans och bank (3 enheter)
- FIN 107 Finansiella grunder (1 enhet)
- FIN 201 Investering: Värdepappersanalys (3 enheter)
- FIN 202 Managerial Finance (3 enheter)
- FIN 203 Förvaltning av finansiella institutioner (3 enheter)
- FIN 204 Fastighetsinvestering (3 enheter)
- FIN 211 Skills in Trade Finance (3 enheter)
- FIN 221 Finans för marknadsföringsbudgetar (3 enheter)
- FIN 290 Arbetslivserfarenhet inom ekonomi (1-4 enheter)
International Business (IBUS)
- IBUS 102 Introduktion till internationell verksamhet (3 enheter)
- IBUS 109 Grunderna för import och export (3 enheter)
- IBUS 201 International Human Resource Management (3 enheter)
- IBUS 210 International Trade Skills for Global Business Professionals (3 enheter)
- IBUS 211 Legal Environment of International Business (3 enheter)
- IBUS 271 International Fashion and Beauty (3 enheter)
- IBUS 273 Global Fashion and Beauty Industry Marketing (3 enheter)
- IBUS 275 Global Fashion Retailing (3 enheter)
Marknadsföring (MKT)
- MKT 101 Introduktion till marknadsföring (3 enheter)
- MKT 120 Relationsförsäljning (3 enheter)
- MKT 125 Principer för kundservice (3 enheter)
- MKT 135 Public Relations (3 enheter)
- MKT 164 online- och mobilmarknadsföring (3 enheter)
- MKT 200A sociala medier och självvarumärke (3 enheter)
- MKT 201A marknadsföringsstrategi och positionering (3 enheter)
- MKT 203 Marketing Communications (3 enheter)
- MKT 205 konsumentförsäljningsstrategier (3 enheter)
- MKT 209 International Marketing (3 enheter)
- MKT 212 Supply Chain Logistics (3 enheter)
- MKT 215 Segmentering och målmarknadsföring (3 enheter)
- MKT 220 Introduktion till elektronisk handel (3 enheter)
- MKT 221 Tourism and Hospitality Marketing (3 enheter)
- MKT 223 Digital Destination Marketing (3 enheter)
- MKT 225 Strategisk positionering inom global turism (3 enheter)
Programresultat
Lärandemål
- Förklara hur den globala mode- och varuhandeln fungerar.
- Förklara hur marknadsföringsmixen, marknadsföringsmixen och segmenteringen relaterar till detaljhandel och etailing i den globala mode- och skönhetsindustrin.
- Förklara hur allmänna affärsverksamheter och principer tillämpas på den globala ekonomin inom mode- och skönhetsindustrin.
- Förklara hur E-marknadsföring och försäljning, planering och köp, ledning och tillsyn, affärsjuridik och professionell kommunikation relaterar till varumärkesbyggande och kanaldistribution.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.