
Internationella affärer och marknadsföring
Vic, Spanien
VARAKTIGHET
17 Weeks
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
24 Apr 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
14 Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 3 190
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
För internationella studenter som vill tillbringa en eller två terminer i Vic vid University of Vic - Central University of Catalonia, erbjuder vi ett urval av affärsrelaterade kurser som undervisas på engelska. Dessa kurser ges av fakulteten för företagsekonomi och kommunikation och kan kombineras med spanska språkkurser. Efter avslutning får studenterna ett UVic-UCC-certifikat med akademiska poäng som deras hemuniversitet kan erkänna. Dessa kurser är starkt inriktade på praktik men de täcker också den grundläggande teorin som behövs för att arbeta med verkliga fallstudier. Proffs från affärs- och designvärlden kommer att bjudas in till några av kurstillfällena.
Programmet innehåller en mängd olika kurser från vilka eleverna kan välja (minst fyra) för att designa sina egna Pathway .
Idealiska studenter
Study Abroad-programmet International Business and Marketing riktar sig till studenter som vill tillbringa minst 17 veckor i Vic och studera ekonomi och spanska i hjärtat av Katalonien, halvvägs mellan havet och Pyrenéerna och bara sjuttio kilometer från Barcelona.
Antagningar
Läroplan
Kurser hösten 2025
- Advertising & Public Relations International Campaign Management (6 ECTS)
- Varumärkesdesign (6 ECTS)
- Cross-Cultural Studies (6 ECTS)
- E-handel (6 ECTS)
- Globala kommunikationsstrategier (6 ECTS)
- Internationell kommunikation (6 ECTS)
- Internationell ekonomi (6 ECTS)
- Internationell marknadsföring (6 ECTS)
- Ledarskap, näringsliv och samhälle (6 ECTS)
- Neuromarketing (6 ECTS)
- Strategisk ledning och planering (6 ECTS)
- Intern kommunikation (3 ECTS)
- Sociala medier (3 ECTS)
- Spanska (3 ECTS) A1 A2 B1
- Spanska B2 (6 ECTS)
Kurser våren 2026
- Artificiell intelligens inom marknadsföring och kommunikation (6 ECTS)
- Varumärkesbyggande (6 ECTS)
- Kundupplevelse och designtänkande (6 ECTS)
- Digital marknadsföring och e-handel (6 ECTS)
- Entreprenörskap (6 ECTS)
- Internationella frågor (6 ECTS)
- Internationell handel (6 ECTS)
- Handel och detaljhandel (6 ECTS)
- Varumärkesinnehåll (3 ECTS)
- Företagens sociala ansvar (3 ECTS)
- Network 2.0 & Content Curator (3 ECTS)
- Personligt varumärke (3 ECTS)
- Sports Marketing (3 ECTS)
- Spanska (3 ECTS) A1 A2 B1
- Spanska B2 (6 ECTS)