Diplom / Utökat diplom i managementtjänster
University of Johannesburg
Nyckelinformation
Campus läge
Johannesburg, Sydafrika
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 - 4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
ZAR 48 689 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Boendeuppskattning: 2500 USD per år
Introduktion
Syftet med kvalificeringen är att utveckla studentens tillämpade och kognitiva kompetenser i förvärv, tolkning, förståelse och tillämpning av ledningsinformation och beslutsstöd. Studenten ska kunna analysera och förklara företags- och miljödata, information och system i samband med ett företag och dess affärsmiljö och att bedöma och tolka den externa effekten av beslut. Studenten ska också kunna reflektera över sina ledarbeslut och tillämpningar för att bedöma effekten av dessa i det holistiska sammanhanget för specialiserade ledningsfunktioner i industrin, för att kontextualisera sitt lärande till sin affärsmiljö och uppskatta förbättringar och interventioner de kan påverka i deras arbetsmiljöer.
Antagningar
Programresultat
Den behöriga studenten ska kunna:
- Visa detaljerad förståelse och förvärvad kunskap för att tillämpa olika tillverkning, verksamhet och tjänster till en organisation på ett sätt som förbättrar organisationens utveckling och effektivitet. Detta kan involvera design, installation, driftsättning och implementering av styrsystem, förbättringssystem, strategier och nya idéer användbara för att tillgodose "specifika behov" som krävs för att driftprocessen/systemet ska fungera optimalt.
- Förstå och tillämpa strategiska ledningstjänster och strategier som krävs för att organisera, planera, leda och kontrollera ett system och operativa processer för att fungera optimalt.
- Analysera, förbered och tillämpa dynamiken i systemhantering och design för att maximera organisationens prestanda, utveckling, effektivitet och effektivitet.
- Tillämpa Management Services-tekniker för att fatta sunda beslut som krävs för att hjälpa till med en effektiv och effektiv drift av en organisation.
- Tillämpa olika förvaltningstjänster praxis principer, metoder, tekniker och idéer för att förbättra övergripande organisationsplanering, operativa, taktiska och strategiska genomförande och prestanda.
- Illustrera genom att lämna in ett projekt baserat på en forskningsmetodik som illustrerar kunskap, tillämpning och implementering av ledningstjänsters tekniker, idéer, principer, teorier och strategier för att optimera operativa processer och resursanvändning.