
Graduate Certificate in Instructional Design and Technology
Pittsburgh, Amerikas förenta stater
VARAKTIGHET
3 Semesters
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
USD 43 804
STUDIEFORMAT
Distansutbildning
Introduktion
Vårt certifikat i instruktionsdesign och teknik förbereder dig för att skapa engagerande och interaktiva inlärningsupplevelser grundade i kritisk pedagogik, designrättvisa principer och digitala medier.
Genom vårt projektbaserade arbetssätt är du utrustad med både den teoretiska grunden och de praktiska färdigheterna för att bli en innovativ instruktionsdesigner inom området. Detta program är idealiskt för blivande eller nuvarande instruktionsdesignprofessionella som vill få en meritering som förbereder dem för att arbeta inom K-12, högre utbildning, myndigheter, företag och ideella sektorer.
Efterfrågan växer rikstäckande på instruktionsdesigners som kan skapa effektiva inlärningsupplevelser som är inkluderande och integrerar de senaste verktygen inom onlineinlärning och digital teknik.
Gradskrav
Genomförande av alla kurser, inklusive en projektslutsten som kommer att utveckla en studentportfölj i instruktionsdesign.
Antagningar
Läroplan
Examensbeviset i Instruktionsdesign och teknik är 12 hp. Studenter tar tre kurser (9 hp) från School of Education och en kurs (3 hp) från Pitt's School of Computing and Information.
LIS 2640 - Instruktionsdesign (3 hp)
Instruktionsdesign är systematisk planering, skapande, leverans och utvärdering av instruktionsaktiviteter, produkter, miljöer och moduler/kurser. Instruktionsdesign kan användas i ansikte mot ansikte eller digitala miljöer, men involverar vanligtvis användningen av pedagogisk teknik för att förbättra lärandet. För informationspersonal är instruktionsdesign ett växande område som möjliggör nya sätt att ansluta till och utbilda samhället på ett skalbart och hållbart sätt. Jag ser fram emot att arbeta med dig när vi överväger hur ID kan användas i bibliotek, arkiv och museer, tillsammans med begränsningarna för ID.
EDUC 2301 - Online pedagogik och praktik (3 hp)
Vi kommer att kritiskt granska och diskutera online pedagogiska teorier som informerar undervisningsdesign, planering, aktiviteter och bedömningsstrategier. Vi kommer att utforska och diskutera modeller för instruktionsdesign (ID) och aktuella förändringar inom området mot kritikalitet, rättvisa och rättvisa-orienterade praxis. Vi kommer att ställa kritiska frågor om rollen av instruktionsdesign (ID) i frigörande pedagogik och praktik och undersöka och reflektera över olika online engagemangsstrategier. Vi använder onlinepedagogik för att vägleda design och skapande av onlineinnehåll med hjälp av digitala medier och kritiskt reflektera över våra skapelser.
EDUC 2302 Digital läskunnighet, skolgång och identitet
Denna kurs kommer att undersöka förhållandet mellan digitala kunskaper, skolgång och identitet i relation till ett digitalt medielandskap under utveckling. Vi kommer att fundera över vad det innebär att läsa och skriva, världen och världen, i en digitalt konstruerad verklighet. Vi kommer att tillsammans utforska den deiktiska, deltagande, nätverkande, globala och multimodala naturen hos digitala kunskaper och konsekvenserna för klassrum och andra utbildningssammanhang. För att göra det kommer vi att kritiskt undersöka hur läskunnighet ligger och hur dessa sociokulturella förståelser belyser frågor om makt och privilegier. Den här kursen kommer att baseras på kritisk praxis, och därför kommer du att lära dig att komponera och dekonstruera en rad digitala artefakter (t.ex. digitala berättelser, spel, poddsändningar), engagera dig i kritisk analys av digitala artefakter och tänka på hur man designar digitala upplevelser för att främja inlärning och läskunnighet.
EDUC 2300 Digital Media for Learning
Den här kursen ger möjligheter för studenter att utforska, undersöka, reflektera och diskutera kritiska lärandeteorier som informerar om hur vi väljer och använder digitala medier och teknik. Genom diskussion och reflektion ska eleverna utforska olika digitala integrationsmodeller. Det gör det möjligt för dig att överväga digitala medier baserat på fyra vägledande principer "plats, pedagogik, praxis och möjlighet" (Bell, 2021). Vi kommer att undersöka tillämpningen av digitala medier och rättvisa, tillgänglighet och kritik. Du kommer att få möjlighet att sprida dina strategier och erfarenheter med hjälp av digitala medier och teknik. Du kommer att skapa innehåll med hjälp av utvalda digitala medier och teknik, få feedback från instruktörer och kollegor och reflektera över hur du kan revidera dina skapelser.
EDUC 2304 - Projektbaserad undervisningsdesign (3 hp)
Den projektbaserade instruktionsdesignkursen utforskar projektledningsstrategier och verktyg för att planera, samordna och övervaka samarbetande instruktionsdesignprojekt. Studenterna kommer att arbeta i små team för att utveckla en projektledningsplan som redogör för planering, schemaläggning, sättning av mål och milstolpar, allokering av stöd och resurser, budgetering, övervakning av framsteg och slutförande och övervägande av pedagogiska faktorer. Studenter kommer att tillämpa och integrera rättvisa principer och instruktionsdesign (ID) strategier för att informera sina peer-ledda ID-projekt. Kursen kommer att använda fallstudier och scenarier för att underlätta studenternas lärande. En viktig aspekt av instruktionsdesign är att bygga relationer och förtroende; studenter kommer att arbeta med sina kamrater för att bygga relationer med sina teammedlemmar. Den här kursen omfattar kreativitet och aktivt kollaborativt lärande med rötter i åtaganden om rättvisa och rättvisa. Studenter kommer att gå igenom projektdesign, utveckling och implementeringsfaser, med hjälp av peer-ledd konstruktiv formativ feedback och flera iterationer för att slutföra sina ID-projekt.
Programresultat
Programmet kommer att göra det möjligt för dig att utveckla följande kunskaper, färdigheter och strategier inom instruktionsdesign:
- Förhör och diskutera historiska, samtida och framväxande teorier och modeller för instruktionsdesign
- Utforska, diskutera och tillämpa kritisk pedagogik på instruktionsdesignpraxis
- Undersök hur man utformar rättvisa principer och tillämpa dem på instruktionsdesignpraxis
- Välj lämplig teknik och digitala medier som bäst stöder meningsfulla lärandeupplevelser
- Skapa instruktionsdesignartefakter grundade i kritisk pedagogik och design-rättvisa principer
- Använd projektledningsstrategier för att koordinera och slutföra instruktionsdesignprojekt
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Många jobbmöjligheter finns inom Instruktionsdesign. Enligt US Bureau of Labor Statistics förväntas jobbutsikterna för utbildnings- och utvecklingsspecialister växa med 8% snabbare än genomsnittet fram till 2031 och medianlönen 2021 var $62 000 per år.
Positionstitlar:
- Instruktionsdesigner
- e-Learning utvecklare
- Curriculum Designer
- Företagsutbildningsspecialist
- Lärande arkitekt
- Lärande designer
- Användarupplevelse Designer
Bransch:
- K-12 skolor
- Högskolor
- Företag och industri
- Regering
- Ideella organisationer