
Certifikat in
VFX-Workshop , certifikat VFX-Workshop

Stipendier
Introduktion
Utbildningen är utformad i termer av teknik och tillverkningskonst genom långvarig övning. Heltid, varje år, tar studenten 720 timmars lektioner från september till juni. Studenten har tillgång till klassrum under hela dagen så att han kan göra det arbete som krävs.
Det första året ägnas åt att lära sig de tekniska grunderna för datorgrafik och 3D.
Alla de tekniska grunderna i 3D (från modellering till rendering, inklusive installation och animering)
Utveckling av den fotorealistiska blicken
Kultur av digitala specialeffekter
Presentationstekniker
engelsk
Individuella övningar
Utbildningsjuryer i slutet av terminen presenterar arbetet under en utbildningsöversikt i slutet av året.
ANDRA ÅRET:
Baserat på grunderna, fördjupning och inlärning av avancerade tekniker.
Dynamikhantering
FX, partiklar, vätskor, hårstrån
Avancerad installation och riggteknik
Avancerade animationstekniker
Förflyttning
engelsk
Individuella övningar
Utbildningsjuryer i slutet av terminen presenterar arbetet under en utbildningsöversikt i slutet av året.
TREDJE ÅRET:
Tredje året ägnar sig åt att förverkliga ett större projekt och punkteras av masterclasses av professionella talare.
Baserat på en storyboard och analys av en sekvens:
Analys och inventering av artiklar som ska tillverkas
Fastställande av tidsfrister
Konstruktion av ett schema
Implementering av mikroproduktionsledningar
Tillverkning av tillgångar
Produktion av sekvensen och specialeffekter
Fördelningsvideo
Presentation av processen
engelsk
Seminarier om yrkets status och jobbsöktekniker. Arbetet utförs i små grupper bildade efter affärsinriktningar. Halvårsövervakningspaneler - presentation av arbetet för en professionell jury i slutet av året.
Job dating: Under årets jury kommer studenterna att ha möjlighet att delta i möten som organiseras med yrkesverksamma, vilket eventuellt kan leda till praktik eller anställningsmöjligheter.
I slutet av kursen kommer studenten att ha byggt upp en demo-rulle som är relevant för yrkesverksamma, bestående av arbete direkt relaterat till specialeffekter och animationsyrken. Denna demo-rulle kommer att visa de förmågor den förvärvat och den metod som används för att producera de element som utgör den.
UTFÄRDT PROGRAMVARA:
Maya, 3D Studio Max, ZBrush, Substance Painter, Substance Designer, Marvelous Designer, Da Vinci Resolve, Nuke, Vue, Plant Factory, Golaem Crowd, Houdini, PopcornFX, Guerilla Render, Photoscan, Photoshop