Keystone logo
Trinity College Dublin - Department of Engineering, Environment and Emerging Technologies

Trinity College Dublin - Department of Engineering, Environment and Emerging Technologies

Trinity College Dublin - Department of Engineering, Environment and Emerging Technologies

Introduktion

Trinity College Dublin inleder ett ambitiöst projekt för att utöka utbildnings- och forskningsaktiviteter över tre av sina skolor: Schools of Engineering, Natural Sciences och Computer Science & Statistics. Utvidgningen av de tre skolorna genomförs som en enda strategisk aktivitet inom området "Engineering, Environment, and Emerging Technologies", eller E3, med tanke på hur viktigt det är för mänskligheten att ta itu med utmaningen med hållbar teknisk utveckling.

E3-visionen möjliggör:

  • Skapandet av ett specialbyggt, tvärvetenskapligt gjuteri för leverans av innovationer inom forskning och undervisning inom Skolorna för teknik, naturvetenskap och datavetenskap och statistik.
  • En framtidsskyddad utbildning för nyutexaminerade som gör det möjligt för samhället att leva på denna planet på ett hållbart och rättvist sätt.
  • Underbyggnaden av infrastruktur- och personalbehovet hos dessa utökade skolor för att säkerställa att deras resultat är världsledande.
  • En ökning av antalet STEM-studenter inom Trinity med över en tredjedel på tio år.

Med E3 främjar Trinity visionen om ett samhälle där det ömsesidiga beroendet mellan teknisk innovation och vårt naturliga kapital främjas av världsledande forskning, utbildning och entreprenörskap.

E3 kommer att placera Irland i spetsen för forskningsområden inom vetenskap, teknik, teknik och matematik (STEM-disciplinerna), som är avgörande för framtida ekonomisk konkurrenskraft. Det kommer att utbilda ingenjörer och forskare för sysselsättning i befintliga och nya teknologisektorer, förse dem med de färdigheter och attribut som kan leda i skapandet av nya företag och placera Irland i en ledande roll globalt för kvaliteten på akademiker inom STEM-disciplinerna.

Uppdrag

E3 syftar till att utveckla kunskap, teknik och förmåga att utforma och aktivt forma planetens naturresurser genom sin unika integration av teknik, naturvetenskap och datavetenskap.

Syn

Att stärka det ömsesidiga beroendet mellan teknisk innovation och våra naturkapitalaktier genom världsledande forskning, utbildning och entreprenörskap.

värden

Framsyn, innovation, tvärvetenskaplig, globalt ansvar och excellens

Utbildning

Trinity College är ett av världens ledande universitet som en följd av sin långa historia av strävan efter excellens inom undervisning och forskning. Det fortsätter att bygga på sina traditionella styrkor samtidigt som det anpassar sig till en ständigt föränderlig miljö. När vår förståelse växer vet vi bättre vilka effekter, både positiva och negativa, som vårt livsstil har på världen omkring oss. Utmaningar kring hälsa, automatisering, artificiell intelligens, klimatförändringar, energi, vatten och mat är i sig globala, tvärvetenskapliga och komplexa. Specialisternas roll för att förstå och utforma utvecklingen inom dessa områden blir allt viktigare. I allt högre utsträckning kommer emellertid mänskligheten att kräva specialister som kan kontextualisera sin kunskap i bredare kretsar och som effektivt och effektivt kan arbeta med experter från andra discipliner.

I nya Martin Naughton kommer E3 Learning Foundry E3-studenter att lära sig i en fysisk och intellektuell miljö i världsklass, där de får befogenhet att bli vårdnadshavare för sin egen inlärnings- och inlärningsmiljö. Från de tidigaste dagarna till examen kommer E3-studenter att dra nytta av erfarenheten och styrkan i Trinity College som ett centrum för kompetens inom undervisning och forskning. Deras utveckling kommer att vara en referenspunkt internationellt för bästa praxis inom vetenskaplig och teknisk utbildning. Samarbete och partnerskap kommer att vara centralt för det pedagogiska synsättet. Studenter kommer att arbeta med studenter från andra discipliner, med akademisk, teknisk och forskningspersonal och med industri och externa byråer. Dessa interaktioner kommer att underlättas genom projektarbete och praktikplatser. E3-forskningsuppdragets utmaningsorienterade natur kommer att speglas i E3-utbildningsupplevelsen. Studentinlärning, särskilt projektbaserat lärande, kommer att kontextualiseras till de samhällsutmaningar som tas upp i forskningen. Studenterna kommer att ges möjligheter att engagera sig i tvärvetenskapligt arbete - i kärnan, valfri och läroplan, med stöd av och stödjande forskare i de grundande skolorna. De kommer att bemyndigas och få hjälp att utveckla den djupa tekniska kunskapen som är associerad med deras valda discipliner och med de tvärgående färdigheter som krävs för att hantera stora problem - kommunikation, (tvärvetenskapligt) lagarbete och ledarskap. E3-studenter kommer att vara passionerade, motiverade och nyfikna och förväntar sig att utmana och utmanas av sina inlärningsupplevelser.

E3-akademiker inom alla dess konstituerande discipliner kommer att dela en erfarenhet av att ha lärt sig och arbetat i en tvärvetenskaplig miljö, utbildats av världsledande experter inom sina specialiseringsområden och dragit nytta av klassens bästa pedagogik. E3-akademiker kommer att vara flexibla, anpassningsbara och kreativa individer som ger djup disciplinär kunskap och problemlösningsexpertis till alla problem de presenteras för. De kommer att vara mycket eftertraktade av inhemska och multinationella företag i Irland och kommer att vara utrustade och redo att arbeta i ett internationellt sammanhang om det är deras valda väg.

E3-akademiker kommer att:

  • Ha stark teknisk kompetens inom den valda disciplinen
  • Var bekväm och erfaren att arbeta i team, bland annat med specialister från andra discipliner, om illa definierade och tvärvetenskapliga utmaningar
  • Var skickliga kommunikatörer över en rad plattformar och för olika publik
  • Ha förmåga att tänka på flera nivåer av detaljer och abstraktion
  • Var bekväm både i praktiska och teoretiska sammanhang
  • Kunna fatta välgrundade och etiska beslut som balanserar tekniska, sociala och miljömässiga överväganden
  • Kunna konfrontera begränsningarna i sin egen kunskap och hantera dessa begränsningar genom samarbete och livslångt lärande

Platser

  • Dublin

    E3 Trinity College Dublin Dublin 2 Ireland, , Dublin

Frågor