Accademia di Comunicazione

Inledning

Läs den officiella beskrivningen

Från Academy trettio år Radio formad och yrkesverksamma inom marknadsföring, kommunikation och reklam med sina forskarkurser och dess befälhavare Graduate.

En arbetsplats där varje dag eleverna förenas av kommunikationsfackmän .

En plats för träning och erfarenhet som fram till idag har förberett och infört i arbetslivet över 4000 studenter högst upp i yrkena .

Ett laboratorium av projekt som är avsedda för företag.

Skolan som konkret förbereder alla kreativa och strategiska yrken av kommunikation.

historia

Accademia di Comunicazione föddes i Milano den 7 november 1988 i syfte att skapa ett utbildnings-, forsknings- och innovationsprojekt inom övertygande och visuell kommunikation (marknadsföring, reklam, PR, grafisk design och all teknik relaterad till dessa områden professionella).

Den 9 maj 2008 blir Akademin en stiftelse.

Statens stiftelse Accademia di Comunicazione sprider kommunikationskulturen utifrån etiska värderingar, främjar och genomför utbildning inom konst och kommunikationssektorn, ökar och stöder operatörer och forskare på detta område.

Fondazione Accademia di Comunicazione har antagit en etisk uppförandekod i enlighet med artikel 6 i lagdekret 231/01, som definierar uppsättningen värden som erkänts, accepteras och delas i genomförandet av verksamheten.

Utbildningsprojektet bygger på begreppet "bottega", som är "bottega" den plats där den nuvarande professionella världen har vuxit - från historiska fäder / mammor fram till den sista generationen.

Kommunikationens yrken (Strategic, Creative) föddes faktiskt på fältet, förändras över tid i takt med förändringar på marknaden, företag och organisationer, sociala värderingar och konsumentbehov.

Metoden på workshopen uppnår en bra grundläggande professionell kultur, en mental form som särskilt syftar till kommunikation och förmåga att göra, för att uppnå verkliga yrkeskunskaper.

De verk som Accademia-studenterna inser under kurser består av kommunikationsprojekt, marknadsföringsstrategier, reklamkampanjer, grafiska projekt, webbplatser för offentliga organ, föreningar och ideella organisationer och företag, skapade med vägledning och tillsyn av professorerna i akademin.

I slutet av kurser organiserar Accademia för varje elev en praktikplats i företaget eller i byrån , där den praktiska erfarenheten påbörjades under kursens slut: studenterna kan nu börja sin yrkes karriär.

Procentandelen av de som anlände i arbetslivet var 100% .

Den intensiva utbytet och det kontinuerliga samarbetet som länkar akademin till kommunikationsmarknaden gör det möjligt för eleverna att hitta en lämplig införing i arbetslivet.

Dessutom har akademikerna tidigare skapat en förening som är en ständig referens för nya medlemmar. Associates varje år erbjuder praktikplatser och arbetsmöjligheter till nya kandidater.

Fondazione Accademia di Comunicazione är en ackrediterad institution för fortbildning enligt regional lag av den 6 augusti 2007 n. 19.

Kurser utfärdar ett behörighetsbevis som bekräftar yrkeskompetens enligt EU-direktiv och föreskrifter.

Platser

Milan

Address
Via Savona,112/A
20144 Milan, Lombardiet, Italien