Läs den officiella beskrivningen

Från Academy trettio år Radio formad och yrkesverksamma inom marknadsföring, kommunikation och reklam med sina forskarkurser och dess befälhavare Graduate.

En arbetsplats där varje dag eleverna förenas av kommunikationsfackmän .

En plats för träning och erfarenhet som fram till idag har förberett och infört i arbetslivet över 4000 studenter högst upp i yrkena .

Ett laboratorium av projekt som är avsedda för företag.

Skolan som konkret förbereder alla kreativa och strategiska yrken av kommunikation.

historia

Accademia di Comunicazione föddes i Milano den 7 november 1988 i syfte att skapa ett utbildnings-, forsknings- och innovationsprojekt inom övertygande och visuell kommunikation (marknadsföring, reklam, PR, grafisk design och all teknik relaterad till dessa områden professionella).

Den 9 maj 2008 blir Akademin en stiftelse.

Statens stiftelse Accademia di Comunicazione sprider kommunikationskulturen utifrån etiska värderingar, främjar och genomför utbildning inom konst och kommunikationssektorn, ökar och stöder operatörer och forskare på detta område.

Fondazione Accademia di Comunicazione har antagit en etisk uppförandekod i enlighet med artikel 6 i lagdekret 231/01, som definierar uppsättningen värden som erkänts, accepteras och delas i genomförandet av verksamheten.

Utbildningsprojektet bygger på begreppet "bottega", som är "bottega" den plats där den nuvarande professionella världen har vuxit - från historiska fäder / mammor fram till den sista generationen.

Kommunikationens yrken (Strategic, Creative) föddes faktiskt på fältet, förändras över tid i takt med förändringar på marknaden, företag och organisationer, sociala värderingar och konsumentbehov.

Metoden på workshopen uppnår en bra grundläggande professionell kultur, en mental form som särskilt syftar till kommunikation och förmåga att göra, för att uppnå verkliga yrkeskunskaper.

De verk som Accademia-studenterna inser under kurser består av kommunikationsprojekt, marknadsföringsstrategier, reklamkampanjer, grafiska projekt, webbplatser för offentliga organ, föreningar och ideella organisationer och företag, skapade med vägledning och tillsyn av professorerna i akademin.

I slutet av kurser organiserar Accademia för varje elev en praktikplats i företaget eller i byrån , där den praktiska erfarenheten påbörjades under kursens slut: studenterna kan nu börja sin yrkes karriär.

Procentandelen av de som anlände i arbetslivet var 100% .

Den intensiva utbytet och det kontinuerliga samarbetet som länkar akademin till kommunikationsmarknaden gör det möjligt för eleverna att hitta en lämplig införing i arbetslivet.

Dessutom har akademikerna tidigare skapat en förening som är en ständig referens för nya medlemmar. Associates varje år erbjuder praktikplatser och arbetsmöjligheter till nya kandidater.

Fondazione Accademia di Comunicazione är en ackrediterad institution för fortbildning enligt regional lag av den 6 augusti 2007 n. 19.

Kurser utfärdar ett behörighetsbevis som bekräftar yrkeskompetens enligt EU-direktiv och föreskrifter.

Programmen undervisas på:
Italienska

Skolan erbjuder också:


Accademia di Comunicazione

Den tvååriga postdiplomkursen inom marknadsföring och affärskommunikation presenterar idag ett helt nytt system för att effektivt kunna svara på efterfrågan på kommunikat ... [+]

Den tvååriga postdiplomkursen inom marknadsföring och affärskommunikation presenterar idag ett helt nytt system för att effektivt kunna svara på efterfrågan på kommunikationsmarknaden, inom vilken den digitala sektorn är den mest dynamiska och kräver professionella resurser med god grundkunskap och specifika tekniska färdigheter.

Behovet av att företagen ska ha yrkesverksamma som vet hur de ska möta utmaningarna för digitalisering och globalisering kräver ett pedagogiskt erbjudande som så mycket som möjligt accelererar tillträdet till ungdomars värld med solida tekniska färdigheter med strategisk vision och förmåga att utnyttja bidrag från de flera digitala kanaler genom vilka konsumenterna interagerar, alltmer kopplade, för att skapa sammanhang som gör det möjligt att närma sig konsumenten och hantera företagets / organisationens rykte, samförstånd och framgång som de arbetar för.... [-]

Italien Milan
October 2019
Heltid
2 år
Campusstudier
Läs mer på svenska
Accademia di Comunicazione

När vi arbetar med ord har vi möjlighet att utforska världen med ett instrument vid gränserna mellan verkligheten och det imaginära. När vi drömmer, hur många dimensioner ... [+]

När vi arbetar med ord har vi möjlighet att utforska världen med ett instrument vid gränserna mellan verkligheten och det imaginära. När vi drömmer, hur många dimensioner tränger vi in? Vi framkallar minnen, vi ser bilder. Var kommer de ifrån? Att arbeta i reklamvärlden innebär att man kan få människor att drömma, få folk att flyga till andra platser, andra världar, andra dimensioner. Hade Ariosto inte tänkt sig att gå till månen, skulle män vilja åka dit? Det är poeten som först föreställer sig en dröm som världen kan bli kär i. Alla har alltid beundrat månen men Ariosto talar först om att gå till månen och introducerar tanken på möjligheten att komma dit. Om han inte hade berättat om riddaren som gör denna fantastiska resa, kanske ingen hade verkligen velat göra detta uppdrag och kanske skulle vi aldrig ha kommit på månen. Här skapar poeten objektets önskan, vår mänsklighets underverk. Vad som uppenbarligen är orealiserbart, omöjligt, oförsvarligt, blir plötsligt verklighet. I strängt biologiska termer, vem av oss skapades för att flyga? Från Icarus föddes ingen att kunna flyga. Men flyger mänskligheten eller inte? Människan flyger, och hur det flyger! Och det går också till månen! Framsteg inom vetenskap härstammar ofta i drömmen och i försök att uppnå det. Skriva för reklam, dvs att vara copywriter, är ett yrke som är okänt för de flesta. Redan från gymnasiet, om du älskar att skriva med det kreativa trycket som gör att vi använder ord och metaforer på ett annat sätt än... [-]

Italien Milan
October 2019
Heltid
2 år
Campusstudier
Läs mer på svenska
Accademia di Comunicazione

Konsthögskolans treåriga kurs i Accademia di Comunicazione , en av de första inom området för övertygande kommunikation i Italien, grundades 1988 tillsammans med Akademin ... [+]

Konsthögskolans treåriga kurs i Accademia di Comunicazione , en av de första inom området för övertygande kommunikation i Italien, grundades 1988 tillsammans med Akademin själv, med målet att utbilda experter i reklambilder. Faktum är att konstdirektörens uppgift är att kommunicera genom valet av den idealiska bilden och de olika realiseringsmetoderna som är tillgängliga för honom. För detta ändamål syftar kursen till att överföra alla verktyg som behövs för att ge en stabil bildkultur, både statisk och dynamisk, och förmågan att manipulera sitt stämningsfulla och symboliska värde. Dessutom måste eleverna ha en stark förmåga till syntes och visuell uppfinning, att översätta reklamlöfteet i en original och konsekvent form med den del som skrivits av Copywriter med vilken han arbetar.... [-]

Italien Milan
October 2019
Heltid
3 år
Campusstudier
Läs mer på svenska
Accademia di Comunicazione

Den treåriga postdiplomkursen i grafisk design av Accademia di Comunicazione , en av de första inom den visuella kommunikationssektorn i Italien, har idag en lång traditi ... [+]

Accademia di Comunicazione treåriga grafiska designkurs, en av de första inom området för visuell kommunikation i Italien, har idag en lång tradition och en uppvisning av prestigefyllda nationella och internationella priser tilldelade studenterna för sina projekt. Dessutom har kursen också förmånen att ha utbildat flera generationer grafiska designers omedelbart uppskattat för kvaliteten på deras förberedelser och deras erfarenhet. Många är nu ägare till egna professionella studior och vissa har lyckats etablera sig utomlands.

Faktum är att kursen, nästan uteslutande, syftar till att förvärva en mängd praktiska erfarenheter som gör det möjligt för deltagarna att bland annat skapa en slutlig presentationsportfölj. De möjligheter som arbetsmarknaden erbjuder, som arbetar både som frilanspersonal och som medarbetare av byråer eller studier, måste beslagtagas på det mest effektiva sättet. I den meningen är presentationen av en bra portfölj det första steget mot en professionell väg full av tillfredsställelser. För detta ändamål kännetecknas kursen av en betydande närvaro av praktiska övningar som stöds av en mer klassisk undervisningsmetodik, enligt "bottega" -filosofin som ett verktyg för snabb professionell tillväxt, effektiv och rik på erfarenheter inom området.... [-]

Italien Milan
October 2019
Heltid
3 år
Campusstudier
Läs mer på svenska
Address
Via Savona,112/A
20144 Milan, Lombardy, Italien