IED – Istituto Europeo di Design Florence

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Florens ligger en av världens viktigaste konstnärliga och kulturella arvet, men det är också en stad med en lång historia i italiensk design.

Det är beläget i hjärtat av en region hem till stora tillverknings spetskompetens som gett Florens ett avundsvärt internationellt rykte inom områden som sträcker sig från mode och konstnärliga hantverket att designa och teknisk innovation.

I en sådan makalös plats för dem som vill bedriva samtida konst och innovation, IED fokuserar på metoder för att öka fördelarna med att fläta samman lokal expertis med alla de olika kulturer stött.

Den dygdiga sambandet mellan hög kvalitet konstnärlig hantverk och industri är ett traditionellt inslag i kvaliteten på produktionen i Florens och dess omgivningar.

IED Florens representerar denna speciella relation som, när de tillämpas på utbildning, leder till att blanda alla dessa kompetens-både gamla och contemporary- som är till grund för nya yrken.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
  • Italienska

Se Summer courses » Visa kurser » Se Humanistiska kandidatexamina » Se Masterprogram »

Program

Skolan erbjuder också:

Kurser

Kurs: Mode Styling - Vårterminen

Campusstudier Heltid 15 veckor February 2019 Italien Florence

Fashion Styling-kursen ger eleverna färdigheter och verktyg för att tolka trender och värderingar i modeförsörjningskedjan. Programmet fokuserar på att utveckla strategier för mode styling och mode kommunikation för att överföra artefaktens immateriella värden till den moderna globala marknaden. Fashion Stylist måste kunna kritiskt analysera och utveckla det viktigaste innehållet som ska kommuniceras, vilket inkluderar val av lämpliga media och skapande av både tryckta och digitala kampanjer. Centralt för denna didaktiska filosofi om att involvera yrkesverksamma och industrin har IED Firenze Fashion Communication-programmet samarbetat med LUISAVIAROMA.com. LUISAVIAROMA i Florens, är en av världens viktigaste designers främsta e-handelskläderhandlare. Professionell profil - Fashion Stylist spelar en viktig roll i modepublikationer för både tryckta och digitala format samt i branschrelaterade marknadsförings- och presskontor. Detta yrke omfattar sådana positioner som Visual Merchandiser, Trend Forecaster, Fashion Event Planner, Fashion Blogger och Social Media Manager i mode och mode-relaterade branscher. [+]

Fashion Styling- kursen ger eleverna färdigheter och verktyg för att tolka trender och värderingar i modeförsörjningskedjan. Programmet fokuserar på att utveckla strategier för mode styling och mode kommunikation för att överföra artefaktens immateriella värden till den moderna globala marknaden. Fashion Stylist måste kunna kritiskt analysera och utveckla det viktigaste innehållet som ska kommuniceras, vilket inkluderar val av lämpliga media och skapande av både tryckta och digitala kampanjer.

Centralt för denna didaktiska filosofi om att involvera yrkesverksamma och industrin har IED Firenze Fashion Communication-programmet samarbetat med LUISAVIAROMA.com . LUISAVIAROMA i Florens, är en av världens viktigaste designers främsta e-handelskläderhandlare.... [-]


Kurs i Fashion Marketing - Fall Semester

Campusstudier Heltid 15 veckor September 2018 Italien Florence

Fashion Marketing-semesterprogrammet på IED Florence är en unik, fokuserad och praktisk introduktion till modeindustrin och den centrala rollen som marknadsföring. Detta tema utvecklas genom de erbjudna kurser, de företag som valts för samarbeten och det projekt som avslutar terminen. IED-tillvägagångssättet erbjuder studenterna den unika möjligheten att arbeta direkt med branschfolk som en del av sin akademiska erfarenhet och professionella utveckling tack vare långvariga relationer med italienska mode- och designindustriledare. Centralt för denna didaktiska filosofi om att involvera yrkesverksamma och industrin har IED Florence Fashion Marketing semesterprogram samarbetat med LUISAVIAROMA. LUISAVIAROMA (Florens) är en av världens viktigaste designers främsta e-handelsklubbförsäljare. [+]

DENNA KURS HÄR I ENGLISH SPRÅK.

Fashion Marketing- semesterprogrammet på IED Florence är en unik, fokuserad och praktisk introduktion till modeindustrin och den centrala rollen som marknadsföring. Detta tema utvecklas genom de erbjudna kurser, de företag som valts för samarbeten och det projekt som avslutar terminen.

IED-tillvägagångssättet erbjuder studenterna den unika möjligheten att arbeta direkt med branschfolk som en del av sin akademiska erfarenhet och professionella utveckling tack vare långvariga relationer med italienska mode- och designindustriledare.

Centralt för denna didaktiska filosofi om att involvera yrkesverksamma och industrin har IED Florence Fashion Marketing semesterprogram samarbetat med LUISAVIAROMA . LUISAVIAROMA (Florens) är en av världens viktigaste designers främsta e-handelsklubbförsäljare.... [-]


Kurs i Fashion New Media - Fall Semester

Campusstudier Heltid 15 veckor September 2018 Italien Florence

Fashion New Media Semesterkurs fokuserar på en strategisk aspekt av mode systemet. Utbildningen syftar till att skapa och hantera integrerade visuella och kommunikationsstrategier, strukturera kontakter med andra professionella personer, skapa strategiska kommunikationsprojekt genom nya media. Numera presenterar modeverksamheten några störande förändringar i den digitala och den nya medieriktningen, till exempel nya områden inom e-handel och modebloggar. Centralt för denna didaktiska filosofi om att involvera yrkesverksamma och industrin har IED Florens Fashion New Media-semesterprogram samarbetat med LUISAVIAROMA.com. LUISAVIAROMA (Florens) är en av världens viktigaste designers främsta e-handelsklubbförsäljare. Professionell profil - Seminariet i Fashion New Media förbereder eleverna att förvärva nya färdigheter för karriärutveckling i modeföretag, presskontor eller i italienska eller utländska mediebyråer. [+]

DENNA KURS HÄR I ENGLISH SPRÅK.

Fashion New Media Semesterkurs fokuserar på en strategisk aspekt av mode systemet. Utbildningen syftar till att skapa och hantera integrerade visuella och kommunikationsstrategier, strukturera kontakter med andra professionella personer, skapa strategiska kommunikationsprojekt genom nya media. Numera presenterar modeverksamheten några störande förändringar i den digitala och den nya medieriktningen, till exempel nya områden inom e-handel och modebloggar.

Centralt för denna didaktiska filosofi om att involvera yrkesverksamma och industrin har IED Florens Fashion New Media-semesterprogram samarbetat med LUISAVIAROMA.com. LUISAVIAROMA (Florens) är en av världens viktigaste designers främsta e-handelsklubbförsäljare.... [-]


Kurs i Mode Kommunikation - Vårterminen

Campusstudier Heltid 15 veckor February 2019 Italien Florence

Fashion Communication semesterprogrammet som erbjuds av IED Florence är en unik, fokuserad och praktisk introduktion till modeindustrin och den centrala rollen i kommunikation. Detta tema utvecklas genom de erbjudna kurser, de företag som valts för samarbeten och det projekt som avslutar terminen. IED-tillvägagångssättet erbjuder studenterna den unika möjligheten att arbeta direkt med branschfolk som en del av sin akademiska erfarenhet och professionella utveckling tack vare långvariga relationer med italienska mode- och designindustriledare. Centralt i denna didaktiska filosofi om att involvera yrkesverksamma och industrin har IED Firenze Fashion Communication-programmet samarbetat med LUISAVIAROMA. LUISAVIAROMA i Florens, är en av världens viktigaste designers främsta e-handelskläderhandlare. [+]

DENNA KURS HÄR I ENGLISH SPRÅK.

Fashion Communication semesterprogrammet som erbjuds av IED Florence är en unik, fokuserad och praktisk introduktion till modeindustrin och den centrala rollen i kommunikation. Detta tema utvecklas genom de erbjudna kurser, de företag som valts för samarbeten och det projekt som avslutar terminen.

IED-tillvägagångssättet erbjuder studenterna den unika möjligheten att arbeta direkt med branschfolk som en del av sin akademiska erfarenhet och professionella utveckling tack vare långvariga relationer med italienska mode- och designindustriledare.

Centralt i denna didaktiska filosofi om att involvera yrkesverksamma och industrin har IED Firenze Fashion Communication- programmet samarbetat med LUISAVIAROMA .... [-]


Mode Kommunikation och Marknadsföring - Akademiskt År - Vårintag

Campusstudier Heltid 30 veckor February 2019 Italien Florence

Fashion Communication och Marketing - Spring Intake fokuserar på två av de viktigaste faktorerna som avgör om varumärken som tävlar i mode systemet kommer att bli framgångsrika eller inte. Det syftar till att utbilda proffs för att skapa och hantera integrerade marknadsföringsstrategier, övervaka reklamkampanjer, upprätthålla relationer med media och andra professionella figurer som arbetar inom fältet, och organisera evenemang och landningsbanor. Kursen hålls i samarbete med LUISAVIAROMA, en av de bästa italienska e-handelswebbsidorna för lyxmode världen över. Florens är centrum för den italienska renässansen och hem till en otrolig kulturell, konstnärlig och arkitektonisk patrimoni. Dessa stolta traditioner är fortfarande en del av det ekonomiska och kreativa tyget och utgör en grundläggande del av läroplanen. Därför erbjuder Florens, mer än andra konststäder, ett unikt inspirerande arv av konstnärligt och kulturellt arv som fungerar som bakgrund till Academic Year-programmet. Specialprojekt - Inom de senaste utgåvorna av akademiska året har samarbeten inkluderat företag som: LUISAVIAROMA, Fendi, Guess Europe, Emilio Pucci, Emilio Cavallini, Guld, Targetti, Elisabetta Franchi, Calvin Klein underkläder, Versace, The Mall, I Gigli och många andra. [+]

Fashion Communication och Marketing - Spring Intake fokuserar på två av de viktigaste faktorerna som avgör om varumärken som tävlar i mode systemet kommer att bli framgångsrika eller inte. Det syftar till att utbilda proffs för att skapa och hantera integrerade marknadsföringsstrategier, övervaka reklamkampanjer, upprätthålla relationer med media och andra professionella figurer som arbetar inom fältet, och organisera evenemang och landningsbanor. Kursen hålls i samarbete med LUISAVIAROMA, en av de bästa italienska e-handelswebbsidorna för lyxmode världen över.

Florens är centrum för den italienska renässansen och hem till en otrolig kulturell, konstnärlig och arkitektonisk patrimoni. Dessa stolta traditioner är fortfarande en del av det ekonomiska och kreativa tyget och utgör en grundläggande del av läroplanen. Därför erbjuder Florens, mer än andra konststäder, ett unikt inspirerande arv av konstnärligt och kulturellt arv som fungerar som bakgrund till Academic Year-programmet.... [-]


Modemarknadsföring och kommunikation - Akademiskt år - Fallintag

Campusstudier Heltid 30 veckor September 2018 Italien Florence

Fashion Communication och Marketing - Fall Intake fokuserar på två av de viktigaste faktorerna som avgör om varumärken som konkurrerar i modelsystemet kommer att bli framgångsrika eller inte. Det syftar till att utbilda proffs för att skapa och hantera integrerade marknadsföringsstrategier, övervaka reklamkampanjer, upprätthålla relationer med media och andra professionella figurer som arbetar inom fältet, och organisera evenemang och landningsbanor. Kursen hålls i samarbete med LUISAVIAROMA, en av de bästa italienska e-handelswebbsidorna för lyxmode världen över. Florens är centrum för den italienska renässansen och hem till en otrolig kulturell, konstnärlig och arkitektonisk patrimoni. Dessa stolta traditioner är fortfarande en del av det ekonomiska och kreativa tyget och utgör en grundläggande del av läroplanen. Därför erbjuder Florens, mer än andra konststäder, ett unikt inspirerande arv av konstnärligt och kulturellt arv som fungerar som bakgrund till Academic Year-programmet. Specialprojekt - Inom de senaste utgåvorna av akademiska året har samarbeten inkluderat företag som: LUISAVIAROMA, Fendi, Guess Europe, Emilio Pucci, Emilio Cavallini, Guld, Targetti, Elisabetta Franchi, Calvin Klein underkläder, Versace, The Mall, I Gigli och många andra. [+]

Fashion Communication och Marketing - Fall Intake fokuserar på två av de viktigaste faktorerna som avgör om varumärken som konkurrerar i modelsystemet kommer att bli framgångsrika eller inte. Det syftar till att utbilda proffs för att skapa och hantera integrerade marknadsföringsstrategier, övervaka reklamkampanjer, upprätthålla relationer med media och andra professionella figurer som arbetar inom fältet, och organisera evenemang och landningsbanor. Kursen hålls i samarbete med LUISAVIAROMA , en av de bästa italienska e-handelswebbsidorna för lyxmode världen över.

Florens är centrum för den italienska renässansen och hem till en otrolig kulturell, konstnärlig och arkitektonisk patrimoni. Dessa stolta traditioner är fortfarande en del av det ekonomiska och kreativa tyget och utgör en grundläggande del av läroplanen. Därför erbjuder Florens, mer än andra konststäder, ett unikt inspirerande arv av konstnärligt och kulturellt arv som fungerar som bakgrund till Academic Year-programmet.... [-]


Sommarkurser

Sommarkurs i avancerad grafisk design

Campusstudier Heltid 3 veckor July 2019 Italien Florence

Numera måste grafikdesignern vara särskilt dynamisk, inte bara en expert på visuella språk utan också en specialist i kommunikationsstrategier. Med utvecklingen av den digitala tekniken har grafisk design blivit trevligt invecklad och spännande. Varje dag gör nya kommunikationsverktyg den professionella siffran mer interaktiv och engagerande. Dynamiska bilder, GIF, virala videor och ljud blir trender inom interaktiva verk. Grafisk formgivare kan interagera med flera klienter i olika fält tack vare en utvecklad mångsidighet. Därför måste han hantera ny teknik och alltid vara uppdaterad på de senaste digitala verktygen för att förutse tiderna och erbjuda innovativa lösningar till marknaden. [+]

Numera Graphic Designer siffran behöver vara särskilt dynamisk, som inte bara en expert på visuella språk, men också en specialist på kommunikationsstrategier. Med utvecklingen av den digitala tekniken har grafisk design blivit trevligt invecklad och spännande. Varje dag gör nya kommunikationsverktyg den professionella siffran mer interaktiv och engagerande.

Dynamiska bilder, GIF, virala videor och ljud blir trender inom interaktiva verk. Grafisk formgivare kan interagera med flera klienter i olika fält tack vare en utvecklad mångsidighet. Därför måste han hantera ny teknik och alltid vara uppdaterad på de senaste digitala verktygen för att förutse tiderna och erbjuda innovativa lösningar till marknaden.... [-]


Sommarkurs i Design - Tillverkad i Italien

Campusstudier Heltid 3 veckor July 2019 Italien Florence

Detta program fokuserar på grundläggande färdigheter och metoder som används inom produktdesign, förstå kvaliteten på Made in Italy-produkter, särskilt i hantverksbaserade italienska små och medelstora företag. Under kursen får studenterna möjlighet att utforska och lära sig mer om Florens som en historisk stad av design och mode som har återuppfint sig genom århundradena och att i en globaliseringsålder har en relevant roll i designvärlden, slutliga hantverks- och innovationsprocesser. Studenterna kommer att förstå industriella och tillverkningsprocesser, de kommer att lära sig hur man sammanfogar kulturella och historiska faktorer med produkt- och varumärkeskommunikationselement för att utveckla innovationsbaserade designprojekt. [+]

Detta program fokuserar på grundläggande färdigheter och metoder som används inom produktdesign, förstå kvaliteten på Made in Italy-produkter, särskilt i hantverksbaserade italienska små och medelstora företag. Under kursen får studenterna möjlighet att utforska och lära sig mer om Florens som en historisk stad av design och mode som har återuppfint sig genom århundradena och att i en globaliseringsålder har en relevant roll i designvärlden, slutliga hantverks- och innovationsprocesser.

Studenterna kommer att förstå industriella och tillverkningsprocesser, de kommer att lära sig hur man sammanfogar kulturella och historiska faktorer med produkt- och varumärkeskommunikationselement för att utveckla innovationsbaserade designprojekt.... [-]


Sommarkurs i grafisk design och portfölj

Campusstudier Heltid 3 veckor July 2019 Italien Florence

Kursen i grafisk design och portfölj ger studenterna möjlighet att utmana sig med ett kreativt program som kombinerar traditionella föreläsningar och projektarbete för att närma sig de grundläggande verktygen och teknikerna för grafisk och visuell design. Genom föreläsningar, fallstudier, laboratorier och besök på platsen ska studenterna förbättra sina teoretiska kunskaper och tekniska färdigheter för att komplettera en kreativ portfölj som utvecklats under programmet. [+]

Kursen i grafisk design och portfölj ger studenterna möjlighet att utmana sig med ett kreativt program som kombinerar traditionella föreläsningar och projektarbete för att närma sig de grundläggande verktygen och teknikerna för grafisk och visuell design.

Genom föreläsningar , fallstudier , laboratorier och besök på platsen ska studenterna förbättra sina teoretiska kunskaper och tekniska färdigheter för att komplettera en kreativ portfölj som utvecklats under programmet.

Schema: Kursen möts från måndag till fredag ​​på heltidsbasis (morgon och eftermiddag). Kursen har 75 timmar spridning över 3 veckor.

Mål: Detta är en introduktionskurs och inga tidigare studier inom området krävs. Vi föreslår dock att eleverna ska bekanta sig med de stora teman som kommer att presenteras.... [-]


Sommarkurs i modehändelser och PR

Campusstudier Heltid 3 veckor July 2019 Italien Florence

Detta program fokuserar på grundläggande färdigheter och metoder som används för att utveckla och producera framgångsrika evenemang specifikt för modebranschen. Eleverna lär sig hur man sammanfogar användningen av public relations-strategier, modekommunikation och evenemangsplanering för att kunna skapa en verklig modeshändelse som sitt slutliga projekt för ett partnerföretag. Kursen ger studenterna möjlighet att utforska och lära sig mer om Florens som en historisk stad av design och mode som har återuppfint sig genom århundradena och att den i en globaliseringsålder har förvärvat en relevant roll i världen av haute couture / fashion. Studenter förväntas arbeta utanför klassen i små grupper och individuellt både för regelbundna uppdrag och slutprojektet. [+]

Detta program fokuserar på grundläggande färdigheter och metoder som används för att utveckla och producera framgångsrika evenemang specifikt för modebranschen. Eleverna lär sig hur man sammanfogar användningen av public relations-strategier, modekommunikation och evenemangsplanering för att kunna skapa en verklig modeshändelse som sitt slutliga projekt för ett partnerföretag.

Kursen ger studenterna möjlighet att utforska och lära sig mer om Florens som en historisk stad av design och mode som har återuppfint sig genom århundradena och att den i en globaliseringsålder har förvärvat en relevant roll i världen av haute couture / fashion.

Studenter förväntas arbeta utanför klassen i små grupper och individuellt både för regelbundna uppdrag och slutprojektet.... [-]


Sommarkurs i visuell design och sidodänkande (vinterutgåva)

Campusstudier Heltid 3 veckor January 2019 Italien Florence

Visuell design och sidodänkande tar ett tvärvetenskapligt tillvägagångssätt för att införliva teoretiska och praktiska färdigheter som är nödvändiga för en solid grund, med målet att skapa olika projekt genom att använda flera tekniker. Eleverna kommer att använda det kulturella och arkitektoniska arvet i Florens från tidigare och nuvarande som inspiration att utnyttja och förvandla sina erfarenheter och idéer till ett unikt arbete. Detta är en avancerad kurs, deltagarna ska ha en grundläggande grund i kursens huvudkomponenter, en bakgrund i användningen av huvudgrafikprogramvaran och bör motiveras för att arbeta självständigt och inom tidsfrister. Sökande måste visa stark motivation och förmåga att arbeta i grupper. Struktur och metodik - Under programmet kommer studenterna att förvärva den historiska och moderna grunden för italiensk grafisk design och hur det kan tillämpas på ett projekt av Visual Branding. Genom särskilda laboratorier lär deltagarna att fördjupa kunskaperna i Adobe Suite, hur man skärmar, skriver och producerar en video för webben och förvärvar de färdigheter som behövs för användningen av utrustningen för handbearbetning. Dessutom kommer studenterna att lära sig att utveckla sin personliga koordinatbild genom manuell och hantverksteknik. Erfarna fakulteter är aktivt involverade i kursutveckling som säkerställer att studenterna är i kontakt med nuvarande tänkande och den senaste utvecklingen och relevant teknik. De regelbundna aktiviteterna som besök på museer, teatrar och andra intressanta platser ser till att studenterna håller sig uppdaterade om förändrade dynamik i industrins krav och krav. [+]

Visuell design och sidodänkande tar ett tvärvetenskapligt tillvägagångssätt för att införliva teoretiska och praktiska färdigheter som är nödvändiga för en solid grund, med målet att skapa olika projekt genom att använda flera tekniker.

Eleverna kommer att använda det kulturella och arkitektoniska arvet i Florens från tidigare och nuvarande som inspiration att utnyttja och förvandla sina erfarenheter och idéer till ett unikt arbete.

Detta är en avancerad kurs , deltagarna ska ha en grundläggande grund i kursens huvudkomponenter, en bakgrund i användningen av huvudgrafikprogramvaran och bör motiveras för att arbeta självständigt och inom tidsfrister. Sökande måste visa stark motivation och förmåga att arbeta i grupper.... [-]


Videoklipp

IED Florence campus

Unraveling fashion, a knitting experience_Workshop_day 1

Three Year Diploma_Fashion Communication and Digital Media

Kontakt

Istituto Europeo di Design

Adress, rad 1 Via M. Bufalini 6/r
50122 Florence, Tuscany, Italien
Hemsida http://www.ied.it/firenze/home
Telefonnummer +39 055 29821