Alternative Medicine College of Canada

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Collège des médecines douces du Québec grundades 1988 i Montreal. Målet med kollegiet var att ge en kvalitativ utbildning i alternativ medicin som skulle främja en dialog mellan alternativ och konventionell medicin. AMCC insåg snabbt att distansundervisning skulle bli en stor bedömning för många av sina elever. Inledningsvis var kollegiet endast för franska talare, men engelska kurser erbjöds från och med år 2000.

Idén om en pedagogisk struktur kom till liv i konsultpraxis av två läkare (varav en var homeopat), en naturopath och den egentliga högskoleledaren David Bentata, en akupunktör och erkänd medlem av Collège des Médecins du Québec 1988 (då känd som Corporation professionnelle des médecins du Québec). Vid den tiden var konsultverksamheten värd för praktikanter från andra skolor. Efterfrågan var stor i ett sammanhang med att utveckla olika men kompletterande tillvägagångssätt.

Regeringen i Quebec och Office des Professions du Québec hade gått igenom en proposition (# 25) som gör akupunktur under kontrollen av Corporation professionnelle des médecins du Québec. Detta hände på 1980-talet, varefter tidens akupunktörer genomgick tentor. Under samma tid installerade Dolisos och Boiron laboratorier i Montreal. Det leder till den oöverträffade utvecklingen av homeopatisk medicin, som utövas av utövare, inte medicinska läkare. Dessa utövare följde kurser i olika skolor och laboratorier i Quebec med passion. Grundaren och chef för kollegiet var en pionjär i att främja akupunktur redan i 1979 och homeopati redan i 1984.

På 1980-talet fanns naturopati, men mycket mer inkonsekvent; laboratorierna Robert et Fils var de första som tillhandahöll kvalitets naturprodukter. Det var emellertid inte förrän i slutet av 1990-talet att ett verkligt intresse för denna typ av praxis uppenbarades.

I början av 1988 erbjöd kollegiet en mångsidig utbildning i sina konsulttjänster, en helg i månaden i tre år. Lärarna behöll sin önskan om att vidarebefordra kvalitativ vetenskaplig kunskap som möjliggör en sann kommunikation och samarbete med läkare. Detta var en legitim strävan efter att tre av de fyra lärarna var inblandade eller medlemmar av Collège des Médecins du Québec.

Distans utbildning

Tanken om distansutbildning kom när lärare erkände problemen med att upprätthålla ett kvalitetsprogram medan de bara träffade eleverna en helg i månaden. Med sådan begränsad mötetid kan väder, sjukdom och semester lätt störa en elevs framsteg. Distansutbildning skulle lösa dessa problem. Textböcker och skriftliga material har lagts till i alla kurser. Detta kompletterade de praktiska verkstäderna på högskolan. Dessa läroböcker ger också ett referensbibliotek för både elever och lärare.

Snabbt visade sig distansundervisning att erbjuda många fördelar. Studenterna kunde hantera sin tid självständigt, dra nytta av fritid och utan bekymmer om resor. Workshops avslutade träningen.

När distansinlärning visat sig vara framgångsrik kunde kollegiet ta emot elever från alla fransktalande länder. Högskolan växte framgångsrikt i många år, inklusive öppningsgren i Schweiz.

1994 anpassade kollegiet läroplanen till internationella utbildningsstandarder. Varje kurs genomgick omstrukturering, baserat på en 45 eller 90 timmars modell. Vi har också lagt till kurs i anatomi-fysiologi, som blev en förutsättning för utbildning.

Bli en online-högskola

1997 lanserade högskolan sin första hemsida och online-kurser. Dessa framsteg förbättrade våra studerandes pedagogiska erfarenhet. Kommunikation med handledare var snabbare, mer spontan och mer flytande. Under 2000-2001 översattes kurser till engelska, vilket lockade ett stort antal eskloponister från alla fem världsdelar.

Idag har kollegiet som både franska och engelsktalande studenter, övervakad av ett lag som alltid är tillgängligt för dem.

Grundläggande mål för våra program

Våra program uppfyller tre huvudmål i alternativ medicin.

  • Utbilda: Lär dig hälsosam livsstil och livskvalitet
  • Förhindra: Att lära sig att förebygga genom hälsosamma livsstilsprogram. Dessa är baserade på viktkontroll, kostbalans, korrigering av näringsbrister, avgiftning, vitalisering, övning, stresshantering etc.
  • Hälsa: Terapeutiska lösningar som erbjuds med hjälp av naturvårdsmetoder.

Viktiga färdigheter att utveckla

Distansutbildning är avsedd för vuxna. Det syftar till att bygga vissa färdigheter.

  • Autonomi: Möjlighet att fortsätta följa upp ny kunskap inom fältet genom utövarens karriär.
  • Kritiskt tänkande: Analys inom området för alternativa läkemedel.
  • Kreativitet: Att vara öppen för att lära sig nya färdigheter och idéer, och införliva dem i behandlingsplaner.
  • Anpassningsbarhet: Att delta i samhällets omvandling och förnyelse av sociala värderingar.
  • Kommunikation: Bra pedagogiska färdigheter.

Fördelar med distansutbildning

Med distansutbildning kan du studera vart du vill, när du vill. Vi tillhandahåller läromedel och handledare som kommer att leda till kunskap, utan hänsyn till avstånd. Handledare hjälper dig att hantera din tid och ge dig större autonomi. Långdistansutbildning antas av fler och fler skolor över hela världen för dessa mycket egenskaper. Med denna formel garanteras antalet timmar av kursen. Ingen risk för uppsägning - av någon anledning.

  • Du studerar i din egen takt och ibland fungerar det för dig.
  • Du bestämmer din veckovisa arbetsbelastning.
  • Du väljer de ämnen som intresserar dig. Distansutbildning innebär att du inte behöver rusa, du kan studera dessa på djupet. Du drar nytta av kontakt och personlig uppföljning med en handledare som har en medicinsk och naturopatisk träning.
Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
  • Franska

Se Kurser »

Program

Skolan erbjuder också:

Videoklipp

Bienvenue au site du CMDQ!