Seychelles Tourism Academy

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Seychellerna turism Academy är den enda turist college i Seychellerna.

Seychellerna Turism Akademien tar sitt ansvar för att säkerställa kvaliteten och tillförlitligheten hos sina utbildningar på största allvar. Som Academy vi har en skyldighet att planera våra kurser instruktion noggrant för att svara på studenternas behov. Vi utvärderar ständigt effektiviteten hos varje utbildning i termer av förändringen det medför i studenter och göra förbättringar i dessa program för att vara mer lyhörda för efterfrågan arbetsgivare. Vi strävar också att öka volymen och rad bestämmelser som levereras till arbetsgivare, därmed tillgodose behoven på arbetsmarknaden.

Nya planer pågår med den förestående bygget av en ny hi-tech, modernt komplex som kommer att svara bättre att eleven behov och efterfrågan.

Lite historia

Öppnandet av den internationella flygplatsen i 1972 om det första impuls att uppgradera standarden på service och resurser i det växande antalet hotell och cateringföretag som byggdes i kölvattnet av denna viktiga utveckling.

1976 många innovationer ägde rum, och dörrarna till skolan öppnades för allmänheten så att eleverna kan få praktisk erfarenhet. Därefter var Seychellois utbildade för att undervisa efterföljande generationer av studenter. Den första gruppen av studenter efter det första programmet genomförde praktiska studier i branschen, medan undervisningsministeriet anställda som ville arbeta på skolan, studera under franska instruktörer.

I januari 1978 deltagarna var redo att inleda slut utbildning vid Ecole Hoteliere de Paris som fullvärdiga instruktörer. I december 1979 var de tillbaka och redo att börja undervisningen.

Trots de relativt begränsade möjligheterna för dessa dagar, många av de studenter som studerade på skolan mellan 1976 och 1982 har gått på att göra karriär utomlands, eller har framgångsrika företag här i Seychellerna.

Vision och mission

STA Vision

För att bli erkänd som den ledande gästfrihet och turism utbildningsinstitut i regionen, känd för sina program som erbjuds och kvaliteten på sina studenter.

Mission Statement

Att träna, utveckla och uppgradera engagerade lämnar skolan i förtid och turism anställda i syfte att säkerställa en mycket kompetent arbetskraft turism för att förbättra landets totala konkurrenskraft för att uppnå en hållbar utveckling av turismen.

mål

  • Förbättra kvaliteten och normer för utbildning som erbjuds till pre-studenter och personal i drift från turistindustrin;
  • Ge professionell utveckling och utbildningsmöjligheter för all personal i syfte att förbättra kvaliteten och standarder med avseende på deras nuvarande och framtida roller och ansvar vid akademin;
  • Motivera och behålla all personal genom ömsesidigt förtroende och respekt, tillgången på möjligheter och incitament för kompetensutveckling, lärande och karriärutveckling;
  • Uppgradera anläggningar och infrastruktur vid akademin i linje med akademins mission och vision, internationella normer och standarder och med hänsyn till de nuvarande och framtida behov av Seychellerna turistnäringen;
  • Samarbeta med och få stöd av alla parter, inklusive Seychellerna regeringen genom ministeriet för turism och Seychellerna Tourism Board (STB) och den privata sektorn till stöd för akademiens uppdrag, vision och strategiska mål;
  • Se till att medel och andra resurser görs tillgängliga via den årliga budgeten och andra källor effektivt och förvaltas på ett hållbart stöd för akademiens uppdrag, vision och strategiska mål;
  • Diversifiera och expandera på olika pre-och fortbildningsprogram som erbjuds vid akademin genom samarbeten och ihållande partnerskap med akademiens lokala och internationella partner;
  • Attrahera och erbjuder internationella studenter pre-och-tjänst utbildningsmöjligheter vid akademin;
  • Etablera starka partnerskap med samhället och ta kontakt med dem genom aktiviteter och initiativ för framsteg i turism i Seychellerna och;
  • Utveckla en organisationsstruktur och kultur som kommer att ha rätt att köra kvalitet tillväxt mot en mer hållbar framtid för akademin.

Kärnvärden

Excellence: Vi strävar efter att uppfylla de högsta kraven på turism och besöksnäringen. Vi strävar efter att förbättra på programutbud som erbjuds, kvaliteten på vår personal och studenter samt normerna i tjänst som erbjuds till våra kunder.

etik: Vi strävar efter att de högsta normerna för respekt, ärlighet, ansvar och professionalism. Vi räknar med att genomförandet av vår personal och elever skall baseras på ömsesidigt förtroende och respekt och drivs av de högsta etiska normer.

Lagarbete : Vi värdesätter lagarbete som en integrerad strategi för att sammanföra en rad talanger för välgrundat beslutsfattande och samarbete åtgärder. Vi tror på utbyte av kunskap och erfarenheter och stödja vår personal och elever att nå sin fulla potential.

service: Vi strävar efter att erbjuda de högsta normerna för service till våra anställda, studenter och kunder. På så sätt vill vi att sälja akademin som utbildningsinstitution val för blivande studenter och sälja Seychellerna som favoritdestination för potentiella kunder.

mångfald: Vi omfamnar mångfalden av personal och studenter och värdesätter deras nödvändighet i skapandet av en miljö som är säker, stödjande och välkomnande. Vi strävar också efter mångfald i vår läroplan och service som erbjuds till våra kunder.

tillväxt: Vi är fast beslutna att främja personlig och professionell utveckling av personal och studenter genom att främja lärande och ledarutveckling livslångt i alla våra strävanden.

partnerskap: Vi arbetar med lokala och internationella partner i turism och besöksnäringen för att förbättra kvaliteten på utbildning och service vi erbjuder studenter och kunder. Vi värdesätter deras bidrag för att hjälpa akademin nå sin vision, mission och strategiska mål.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska

Se Advanced Diplomas »

Program

Skolan erbjuder också:

Advanced Diploma

Advanced Diploma in Hospitality Management

Campusstudier Heltid 3 år February 2019 Seychellerna Victoria

Advanced Diploma in Hospitality Management ger nödvändiga kunskaper, ledningskompetens, färdigheter och kompetens viktigt att hospitality management. Kursen kommer att genomdriva lära sig att fokusera på kundens behov och kommer att utveckla de kunskaper, färdigheter och kompetens för att bli effektiva chefer. [+]

Advanced Diploma in Hospitality Management

Detta är ett tre års studier, som riktar sig till dem som vill vara chefer för restauranger, barer, hotell, klubbar, dagligvaru arenor, resorts och kontraktscateringverksamhet.

Den Advanced Diploma in Hospitality Management ger nödvändiga kunskaper, ledningskompetens, färdigheter och kompetens viktigt att hospitality management. Kursen kommer att genomdriva lära sig att fokusera på kundens behov och kommer att utveckla de kunskaper, färdigheter och kompetens för att bli effektiva chefer. Från kursen kommer kandidaterna att uppnå kunskap och förståelse för hantering av olika turism och gästfrihet anläggningar och utbudet av metoder och strategier som är lämpliga för sitt sammanhang. Även de kommer att kunna tillämpa de metoder och strategier när det gäller förvaltningen av turism och gästfrihet sektorer och genomföra strategier, vid behov, i linje med det lokala sammanhanget.... [-]