Culinary Institute of Barcelona

Inledning

Läs den officiella beskrivningen

Culinary Institute of Barcelon a är utformat så att du har en unik och ouppnåelig erfarenhet baserad på multikulturalism, kreativitet och innovation.

Skolens mål är att lära människor att bygga sin egen framtid.

Ett institut som är utformat för att omvandla köket

Det här är tanken med vilka tre lärare i Barcelona började designa vad som nu är Culinary Institute of Barcelona , ett pedagogiskt projekt för att utbilda proffs som ska leda kök och restauranger i det 21: a århundradet.

Olika utbildning för professionella som inte vill vara samma

Vi är medvetna om att vi lever i en värld som kännetecknas av ett ständigt paradigmskifte, en värld som kräver en ny typ av professionell som kan tillhandahålla värdefulla lösningar och där teknik, kreativitet och innovation är viktiga. Av denna anledning har vi anpassat undervisningsmodellen som används i Silicon Valley, mekka av digital teknik, till internationell gastronomi. Det gör oss annorlunda.

Syn

Vi är födda av en förändring och vi fortsätter att förändras utan upphörande. Ãndring är synonym för evolutionen. Och träning mÃ¥ste ocksÃ¥ tjäna för det: att växa och utvecklas.

I åratal tenderar samhället att vara besatt av övervärderande kunskaper. Det insisterar på att frustrationen innebär att man påtrycker unga människor i sina studier, utan att odla sina värderingar, färdigheter och attityder. Och det är ett stort misstag.

I traditionella träningscenter värderas studenterna inte för vad de verkligen är bra på, men för vad de förväntas veta. Färdigheter som fantasi, kreativitet, vältalighet och jämn intelligens straffas. De är inte motiverade eller utbildade att vara innovatörer, men de är utbildade från det förflutna till det förflutna, utan att tänka på framtiden.

På CIB lär vi oss att förbättra, ifrågasätta, föreställa oss, att söka och hitta nya möjligheter med vårt intellekt, vilket inte är exakt väldigt rationellt men helt emotionellt.

Vi lär oss att göra saker mer än att veta saker. Vi lär oss att älska och överleva, och inte acceptera den etablerade. Eftersom vi vet att det som är etablerat är efemärt och ofta felaktigt.

Vi är besatta av våra undervisningsförfaranden så att våra unga kan övervinna scenarierna för förändring, göra dem själva och veta hur man anpassar sig till de nya förhållandena med absolut naturlighet. Vi försöker att lära oss att sätta, driva och uppnå mål, inte vara rädda för att göra misstag. Eftersom bara de som är villiga att göra misstag kan göra riktigt underbara saker.

Därför skapade vi CIB. Att göra det.

Utbildningsmodell

Vi baserar vår metod på 6 axlar som möjliggör bildandet av ledare som klarar av att framgångsrikt möta utmaningarna från det 21: a århundradet.

Lärande baserad på utmaningar

En utbildningsmodell som:

Det exponerar studenter för verkliga problem, gynnar utvecklingen av deras transformativa ledarskapskompetenser och gör dem mer konkurrenskraftiga i dagens värld.

Genererar motivation och känsla av prestation.

Det kopplar eleven med miljön, så att det konkreta värdet genereras.

Det erbjuder utmanande erfarenheter som utvecklar entreprenörskap och mänsklig bemärkelse.

Det är erfarenhets-, samarbets- och kunskapsintegrator.

Flexibilitet

Det är därför: Flexibilitet är ett levande koncept, patent i alla våra anläggningar. Undervisningsområden, aktiv och dynamisk där studenten är centrum. Och så:

Våra klassrum förändras. Med stolar som inte bara stolar, utan ett mobilt personligt arbetsutrymme som anpassar sig till varje elevs och varje klassens egenskaper.

Alla våra elever har ett intelligent PILOT-headset, som låter dem prata och följa klasserna på sitt modersmål. Utan kablar eller komplikationer.

Det finns också tid för studenten och hans klasskamrater att arbeta på egen hand.

Inspirerande lärare

Vi vet att, även om det är anledning som lär det, är det lärt sig av känslor. Därför är var och en av våra lärare:

Lev passionellt den pedagogiska erfarenheten, och det visar.

Han är intresserad av studenten, utmanande, vägledande och stärkt sin utveckling.

Det skiljer sig som akademiker och ledare inom sin disciplin, det är innovativt och utnyttjar tekniken.

Han deltar aktivt och formellt i sin professionella, affärsmässiga, akademiska och sociala miljö.

Den har en nära koppling till eleverna, det är ett bra exempel och det lämnar ett märke på dem.

Minnesvärd upplevelse

Våra studenter spenderar minst ett år hos oss och under sin träning lever de:

Ett globalt, mångsidigt och mångkulturellt lärande samhälle.

Akademisk och yrkesmässig praxis på campus och utanför den.

Studentutvecklingsaktiviteter som ger mångfald av utmaningar och uppmuntrar till kompetensutveckling.

360º träning

Vi är inte nöjda med att vara kunskapsleverantörer, alla våra studenter får 360º träning.

  • Kunskap:
    Teknologisk, produkt och dess manipulation.
  • FörmÃ¥gor:
    Att hantera affärer, andra människor och själva.
  • attityder:
    Ledarskap, socialt och professionellt.
  • Möjligheter:
    För erkännande av miljön och för sig själva.

Eftersom det är när dessa fyra cirklar sammanfaller när framgång uppstår.

Tillgänglighet och öppenhet

All kommunikation från CIB, lärare och studenter är tillgänglig och tillgänglig 24 timmar om dygnet under hela året.

  • Personlig snabbmeddelanden, av grupper och generella.
  • Arkiv av video, ljud och dokument.
  • Video och ljud i realtid.
  • Det är enkelt, det är Facebook Workplace.

Platser

Barcelona

Address
Santander 49-51 08020 Barcelona Spain
08020 Barcelona, Katalonien, Spanien