The Da Vinci Institute

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

VÄLKOMMEN TILL THE DA VINCI INSTITUTE

Institutet grundades 2004 som ett resultat av ett beslut av Warwick University att avsluta utbildningslandskapet i Sydafrika på grund av de då ändrade reglerna för utländska universitet i landet. Med stöd av Mr Nelson Mandela och Dr Ben Ngubane beslutade Marcus familjen att fortsätta med Warwicks arbete och därmed etablerade det som nu kallas The Da Vinci Institute for Technology Management. Institutet registrerades preliminärt vid Högskolans högskola 2004. Den första verkställande direktören, professor Benjamin Anderson, gick med i institutet 2005. Under hans ledning fick Institutet full registrering och ackrediteringsstatus från Institutionen för högre utbildning och utbildning och rådet för högre utbildning under 2006. Den första institutionella revisionen genomfördes under 2006 av högskolans kvalitetskommitté (HEQC).

Institutet för utbildningsanstalt 2 är inriktat på att skapa kunskaper som är tvärvetenskapliga, socialt relevanta och vars syfte är att lösa arbetsbaserade problem och bidra till den berörda personens yrkesutveckling. Det är i detta sammanhang att Institutet underlättar en resa med självupptäckt för potentiella företagsledare och entreprenörer.

Institutet har sin passion för att utveckla entreprenörer och framtida ledande ledare som kommer att bidra till att underlätta ett hållbart och socioekonomiskt förvandlat samhälle. Tillsammans med sina sydafrikanska och internationella föreningar erbjuder Institutet ett spektrum av lärande lösningar, bland annat aspekter som rör entreprenörskap, innovationshantering, systemtänkande och ledarskaps ledarskap. Genom att erbjuda eleverna möjlighet att delta i en internationell nedsänkning kunde de få ett verkligt globalt perspektiv på ledarskapsutveckling som presenteras i olika delar av världen. Eleverna kan delta i små klasser och ge dem möjlighet att reflektera över sin egen inlärning och att integrera sådan med den för människor som representerar ett brett spektrum av kulturella bakgrunder och organisatoriska realiteter.

Institutet som ligger i Modderfonteins fridfulla förort, erbjuder högre examens-, diplom-, bachelor-, magister- och doktorsexamen inom teknik, innovation, personal, system (TIPS ™) och företagsekonomi (B).

Genom att integrera TIPS ™ (B) -ramverket kan institutet engagera, inrikta och bli agiler i att skapa nya arbetsmiljöer med studenter och sponsorer. Denna samarbetsram gör det möjligt för institutet att erbjuda en reagerande tjänst för att möta studentens ständigt föränderliga organisatoriska prestationsbehov.

Institutet är registrerat som en högskoleanstalt enligt Högskoleverket 1997, registreringsnummer 2004 / HE07 / 003. Institutets kvalifikationer är ackrediterade av rådet för högre utbildning och registreras hos den sydafrikanska kvalifikationsmyndigheten.

TIPS Framework

DA VINCI SYFTE, DRÖM, PRINCIPER OCH MÄRKESÄTT

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska

Se Certifikater » Se Online PhD » Se Online Certifikater » Se Online Kandidatexamen » Se Online MSc » Se MSc:er » Se PhD » Se Kandidatprogram »

Program

Skolan erbjuder också:

Certifikat

Högre certifieringsprogram

Campusstudier February 2019 Sydafrika Edenvale

Högskoleexamen (NQF Level 5) syftar till att utveckla människor som har öronmärkts för ledande befattningar inom sina organisationer. Kandidaterna har de grundläggande begreppen som gäller förvaltning av teknik, innovation, människor och system. [+]

EFTERFRÅGAN

Kvalificeringen är utformad för att inkludera medlemmar i en organisation, vars karriär vägar kanske inte nödvändigtvis ingår få formella kvalifikationer, i syfte att förverkliga sin potential genom:

Personer som uppnår denna kvalifikation kommer att kunna:

nivådeskriptorerna

Genom att anmäla sig till Högre Certifikatprogrammet ska eleverna kunna omvandla teoretisk förståelse av det specifika ämnet till bevisbar tillämpning tillbaka till arbetsplatsen och kunna göra följande i termer av;

Problemlösning , för vilken en elev kan visa förmåga att använda en rad specialkunskaper för att identifiera, analysera och ta itu med komplexa eller abstrakta problem som systematiskt ritar sig på den kännedom om metoder och metoder som är lämpliga för ett fält, disciplin eller övning Etik och yrkesutövning, för vilken en elev kan visa förmåga att ta hänsyn till och agera i enlighet med föreskrivna organisatoriska och professionella etiska uppförandekoder, värderingar och praxis samt att söka vägledning om etiska och professionella problem där nödvändig Åtkomst till, bearbetning och hantering av information, för vilken en elev kan visa förmåga att samla in information från olika källor, inklusive muntliga, skriftliga eller symboliska texter, för att välja information som är lämplig för uppgiften och att tillämpa grundläggande processer av analys, syntes och utvärdering av denna information Att producera och kommunicera information, för vilken en elev kan visa förmåga att kommunicera information på ett tillförlitligt, noggrant och sammanhängande sätt med hjälp av konventioner som är lämpliga för sammanhanget, skriftligt och muntligt eller undertecknat eller i praktisk demonstration, inklusive förståelse för och respekt för konventioner kring... [-]

Videoklipp

Graduation 8 September 2016

Presidents Dinner

Academic Opening 2017

Inaugural Lecture - Prof Ben Anderson

Kontakt

The Da Vinci Institute

Adress, rad 1 The Da Vinci Institute 16 Park Avenue
1609 Edenvale, Gauteng, Sydafrika
Hemsida http://www.davinci.ac.za/
Telefonnummer +27 11 608 1331