Elizabeth Galloway Academy Of Fashion

Inledning

Läs den officiella beskrivningen

Välkommen till Elizabeth Galloway Academy Of Fashion Design

Våra nationellt ackrediterade kurser ger eleverna möjlighet att utveckla praktiska, yrkesmässiga, kreativa och kommersiella färdigheter. Vi strävar efter att producera en kaliber av designutövare som kan arbeta effektivt i modebranschen.
Vi strävar efter att utrusta individer med de färdigheter och praktiska erfarenheter de behöver för att hantera hela kreativa modeprocessen - från koncept till konsument. Personlig uppmärksamhet åt enskilda studenter garanterar tillväxt och originalitet. Vi strävar efter att producera reflekterande designpraktiker som är redo att gå in i modebranschen med yttersta kompetens och förtroende.

Vår uppdragsförklaring

Vi strävar efter att utrusta individer med de färdigheter och praktiska erfarenheter de behöver för att hantera hela kreativa modeprocessen - från koncept till konsument. Personlig uppmärksamhet åt enskilda studenter garanterar tillväxt och originalitet. Vi strävar efter att producera reflekterande designpraktiker som är redo att gå in i modebranschen med yttersta kompetens och förtroende.

Mål och Vision

Vårt mål är att bemyndiga eleverna genom träning och kompetensutveckling, så att de blir ekonomiskt oberoende och överför sina färdigheter till andra. Institutionens grundare, Elizabeth, erkände att modeindustrin behövde utbildade och välutbildade individer för att upprätthålla modeindustrins höga krav både lokalt och internationellt. Akademin grundades således 1996 för att möta detta behov. Elizabeth är passionerad om att utbilda studenter och se till att de är utrustade med nödvändiga färdigheter för att öka värdet till lokalbranschen och också göra sitt varumärke internationellt. Dessutom erkänner och främjar akademin vikten av akademiska kompetenser, vilket kan ge en starkare röst till modeformgivare bland andra yrkesverksamma.

Nationell ackreditering

  • Institutionen för högre utbildning och utbildning (DHET)
  • Rådet för högre utbildning (CHE)
  • South African Qualifications Authority (SAQA)

Från koncept till konsument

Vår uppgift, vision och mål sammanfattas vackert i frasen: från koncept till konsument. Efter noggrann övervägning godkände akademins grundare och styrelseledamöter uppdraget, som ligger till grund för planering och utveckling av inlärningsprogrammet. Lämpliga resurser ¬ (intellektuell, läskunnighet, ekonomiskt och yrkesmässigt stöd i samband med en väl utformad institutionell infrastruktur) har implementerats för att säkerställa framgångsrik leverans av våra kurser. Genom intern och extern kvalitetssäkring kan vi regelbundet bedöma och granska institutionens uppdrag och mål.

Begreppet kontinuerligt lärande är en integrerad del av uppdraget. Vårt mål är att göra det möjligt för forskare att arbeta i den ständigt föränderliga lokala och internationella modeindustrin genom observation, upptäckt, fortlöpande lärande, självutvärdering och självreflektion. Genom att utveckla dessa färdigheter kommer utexaminerade förhoppningsvis att kunna konceptualisera sina egna avancerade mönster och leverera dem till industrin och konsumenterna.

Institutionen strävar dessutom efter att skapa en kaliber av en formgivare som är redo att gå in i modebranschen med kunskap och förtroende för ämnet. Genom att ge eleverna möjlighet att utveckla praktiska, yrkesmässiga, kreativa och kommersiella färdigheter hoppas vårt program att producera akademiker som kan arbeta effektivt i branschen och utmärka sig som framtidsdesigners.

Undervisning och lärande strategier

Sedan mitten av 90-talet har Elizabeth Galloway Academy Of Fashion Design tränat individer som vill gå in i modebranschen eller bli modeföretagare. Praktisk erfarenhet spelar en viktig roll i våra program, eftersom det säkerställer att studenterna får branschspecifik kunskap *. Vidare skapar betoning på teoretisk reflektion insikt och förståelse, vilket gör att underlättare kan anpassa sina undervisningsstrategier i enlighet därmed.

Nyligen har institutionen börjat fokusera på att utveckla elevens självförtroende så att de klarar av den krävande, snabba modeindustrin. För att stödja denna nya arbetssätt har vi tagit in ytterligare resurser, till exempel ett bibliotek med internetanslutning och användning av WGSN, samt en heltidsbibliotekarie som erbjuder forskningsstöd. Samtidigt har personalkroppen vuxit och befintliga medarbetare har uppmuntrats att fortsätta sina studier.

Vår undervisnings- och inlärningsstrategi stöds av tanken att undervisning och lärande ska vara ömsesidigt. Underlättarna syftar till att ge lärande och undervisning som är relevant och heuristisk. Eleverna lär sig en praktisk färdighet, då guidas de till varför, hur, när och var ska man tillämpa det. Eleverna utmanas genom en kort, uppgift eller fråga för att nå ett visst utfall. De är då skyldiga att slutföra utmaningen genom självriktning, utforskning och vägledning från en facilitator. Uppgifterna är utformade för att främja kreativt lärande, uppmuntra bärbara färdigheter och stödja informerade och relevanta val. Utvärdering av resultaten genom bedömning och självreflektion hjälper till i den övergripande förberedelsen för arbete inom branschen.

Industrins erfarenhet spelar en viktig roll för att säkerställa att träning inte sker i vakuum. Den teoretiska, praktiska komponenten och erfarenhetskomponenterna spelar lika viktiga roller i vår undervisnings- och inlärningsstrategi.

* Ginns et al (som citerat i Norton, 2009) rapporterar att praktisk erfarenhet spelar en viktig roll i lärande och undervisning, men är inte tillräcklig, eftersom det resulterar i att endast den första (och mest grundläggande) nivån uppnås i Blooms Taxonomy of Learning - kunskap . Winkler (som citerat i Norton, 2009) är överens med Ginns et al (som nämns i Norton, 2009), eftersom hon rapporterar vikten av teoretisk reflektion för att skapa insikt och förståelse, vilket gör att underlättare kan göra olika begreppsmässiga länkar i sin undervisning och lärande strategier och studenter att integrera kunskapen. Det anses också viktigt av Oblinger and Rush (1997) eftersom de rapporterar att när samhället och ekonomierna förändras är det viktigt att säkerställa att högre utbildning är anpassad för att möta dessa nya behov och utmaningar.

Platser

Kapstaden

Address
26 Techno Road, Techno Park, Stellenbosch
7600 Kapstaden, Western Cape, Sydafrika