Läs den officiella beskrivningen

Välkommen till Elizabeth Galloway Academy Of Fashion Design

Våra nationellt ackrediterade kurser ger eleverna möjlighet att utveckla praktiska, yrkesmässiga, kreativa och kommersiella färdigheter. Vi strävar efter att producera en kaliber av designutövare som kan arbeta effektivt i modebranschen.
Vi strävar efter att utrusta individer med de färdigheter och praktiska erfarenheter de behöver för att hantera hela kreativa modeprocessen - från koncept till konsument. Personlig uppmärksamhet åt enskilda studenter garanterar tillväxt och originalitet. Vi strävar efter att producera reflekterande designpraktiker som är redo att gå in i modebranschen med yttersta kompetens och förtroende.

Vår uppdragsförklaring

Vi strävar efter att utrusta individer med de färdigheter och praktiska erfarenheter de behöver för att hantera hela kreativa modeprocessen - från koncept till konsument. Personlig uppmärksamhet åt enskilda studenter garanterar tillväxt och originalitet. Vi strävar efter att producera reflekterande designpraktiker som är redo att gå in i modebranschen med yttersta kompetens och förtroende.

Mål och Vision

Vårt mål är att bemyndiga eleverna genom träning och kompetensutveckling, så att de blir ekonomiskt oberoende och överför sina färdigheter till andra. Institutionens grundare, Elizabeth, erkände att modeindustrin behövde utbildade och välutbildade individer för att upprätthålla modeindustrins höga krav både lokalt och internationellt. Akademin grundades således 1996 för att möta detta behov. Elizabeth är passionerad om att utbilda studenter och se till att de är utrustade med nödvändiga färdigheter för att öka värdet till lokalbranschen och också göra sitt varumärke internationellt. Dessutom erkänner och främjar akademin vikten av akademiska kompetenser, vilket kan ge en starkare röst till modeformgivare bland andra yrkesverksamma.

Nationell ackreditering

  • Institutionen för högre utbildning och utbildning (DHET)
  • Rådet för högre utbildning (CHE)
  • South African Qualifications Authority (SAQA)

Från koncept till konsument

Vår uppgift, vision och mål sammanfattas vackert i frasen: från koncept till konsument. Efter noggrann övervägning godkände akademins grundare och styrelseledamöter uppdraget, som ligger till grund för planering och utveckling av inlärningsprogrammet. Lämpliga resurser ¬ (intellektuell, läskunnighet, ekonomiskt och yrkesmässigt stöd i samband med en väl utformad institutionell infrastruktur) har implementerats för att säkerställa framgångsrik leverans av våra kurser. Genom intern och extern kvalitetssäkring kan vi regelbundet bedöma och granska institutionens uppdrag och mål.

Begreppet kontinuerligt lärande är en integrerad del av uppdraget. Vårt mål är att göra det möjligt för forskare att arbeta i den ständigt föränderliga lokala och internationella modeindustrin genom observation, upptäckt, fortlöpande lärande, självutvärdering och självreflektion. Genom att utveckla dessa färdigheter kommer utexaminerade förhoppningsvis att kunna konceptualisera sina egna avancerade mönster och leverera dem till industrin och konsumenterna.

Institutionen strävar dessutom efter att skapa en kaliber av en formgivare som är redo att gå in i modebranschen med kunskap och förtroende för ämnet. Genom att ge eleverna möjlighet att utveckla praktiska, yrkesmässiga, kreativa och kommersiella färdigheter hoppas vårt program att producera akademiker som kan arbeta effektivt i branschen och utmärka sig som framtidsdesigners.

Undervisning och lärande strategier

Sedan mitten av 90-talet har Elizabeth Galloway Academy Of Fashion Design tränat individer som vill gå in i modebranschen eller bli modeföretagare. Praktisk erfarenhet spelar en viktig roll i våra program, eftersom det säkerställer att studenterna får branschspecifik kunskap *. Vidare skapar betoning på teoretisk reflektion insikt och förståelse, vilket gör att underlättare kan anpassa sina undervisningsstrategier i enlighet därmed.

Nyligen har institutionen börjat fokusera på att utveckla elevens självförtroende så att de klarar av den krävande, snabba modeindustrin. För att stödja denna nya arbetssätt har vi tagit in ytterligare resurser, till exempel ett bibliotek med internetanslutning och användning av WGSN, samt en heltidsbibliotekarie som erbjuder forskningsstöd. Samtidigt har personalkroppen vuxit och befintliga medarbetare har uppmuntrats att fortsätta sina studier.

Vår undervisnings- och inlärningsstrategi stöds av tanken att undervisning och lärande ska vara ömsesidigt. Underlättarna syftar till att ge lärande och undervisning som är relevant och heuristisk. Eleverna lär sig en praktisk färdighet, då guidas de till varför, hur, när och var ska man tillämpa det. Eleverna utmanas genom en kort, uppgift eller fråga för att nå ett visst utfall. De är då skyldiga att slutföra utmaningen genom självriktning, utforskning och vägledning från en facilitator. Uppgifterna är utformade för att främja kreativt lärande, uppmuntra bärbara färdigheter och stödja informerade och relevanta val. Utvärdering av resultaten genom bedömning och självreflektion hjälper till i den övergripande förberedelsen för arbete inom branschen.

Industrins erfarenhet spelar en viktig roll för att säkerställa att träning inte sker i vakuum. Den teoretiska, praktiska komponenten och erfarenhetskomponenterna spelar lika viktiga roller i vår undervisnings- och inlärningsstrategi.

* Ginns et al (som citerat i Norton, 2009) rapporterar att praktisk erfarenhet spelar en viktig roll i lärande och undervisning, men är inte tillräcklig, eftersom det resulterar i att endast den första (och mest grundläggande) nivån uppnås i Blooms Taxonomy of Learning - kunskap . Winkler (som citerat i Norton, 2009) är överens med Ginns et al (som nämns i Norton, 2009), eftersom hon rapporterar vikten av teoretisk reflektion för att skapa insikt och förståelse, vilket gör att underlättare kan göra olika begreppsmässiga länkar i sin undervisning och lärande strategier och studenter att integrera kunskapen. Det anses också viktigt av Oblinger and Rush (1997) eftersom de rapporterar att när samhället och ekonomierna förändras är det viktigt att säkerställa att högre utbildning är anpassad för att möta dessa nya behov och utmaningar.

Programmen undervisas på:
Engelska

Skolan erbjuder också:

Advanced Diploma

Elizabeth Galloway Academy Of Fashion

Vi har funnit att det har varit fördelaktigt för elever att vidareutbilda sig med ett specialiseringsår som exponerar dem i arbetsmiljön under längre perioder. Detta gör ... [+]

Avancerat Diplom i Mode (ett år, deltid)

Vi har funnit att det har varit fördelaktigt för elever att vidareutbilda sig med ett specialiseringsår som exponerar dem i arbetsmiljön under längre perioder. Detta gör att eleverna bättre kan svara på utmaningar som presenteras i den alltmer komplexa modeindustrin. Under detta ett års heltid eller två års deltidsprogram kommer studenterna att utveckla en djupare förståelse av hela värdekedjan och få branscherfarenhet inom ett specialiserat intresseområde, oavsett om det är klädsel, tillbehörsdesign eller något annat specialiserat område inom mode .

Om du är intresserad av att anmäla dig till 2016-året börjar kurserna i slutet av januari 2016 och du måste slutföra din ansökan senast i slutet av oktober 2015 så att dina praktikplatser kan bekräftas senast i november 2015.... [-]

Sydafrika Cape Town
Februari 2020
Engelska
Deltid
1 år
Campusstudier
Läs mer på svenska

Basår

Elizabeth Galloway Academy Of Fashion

Elizabeth Galloways Introduktion till Fashion Design Course har ett tvåfaldigt syfte. För det första kan det fungera som en introduktion till det treåriga heltidsexamen i ... [+]

Introduktion till mode design (grund, deltid)

Elizabeth Galloways Introduktion till Fashion Design Course har ett tvåfaldigt syfte. För det första kan det fungera som en introduktion till det treåriga heltidsexamen i Fashion Design. Detta program gör det möjligt för kandidater att börja utforska teknikerna för modedesign genom att utveckla färdigheter utöver grundnivå till den nivå som krävs för godkännande på heltidsprogrammet. För det andra, efter att ha framgångsrikt genomgått introduktionen till mode design kursen kandidater som vill bli ekonomiskt befogenhet och självförsörjande kommer att ha utvecklat färdigheter för att hjälpa dem i deras strävanden.

Programmet syftar till attGe en praktisk introduktion till de färdigheter och kunskaper som behövs för att börja designprocessen.Täck praktiska färdigheter och kunskaper som behövs för att göra färdiga modekläder.Exponera kandidaten till en rad material, medier och metoder för inspelning av designprocesser.Utveckla en förståelse för de visuella konsekvenserna av designprocessen.Programresultaten är:Applicera grundläggande designidéer till tillverkning av modekläder.Planera, förbereda och hantera tillverkning av modekläder till en designkarta.Använd verktyg och utrustning som är tillämpliga på modeskläder noggrant, säkert och effektivt.Gör en välbyggd mode slitage objekt med en design brief.Uppskatta de kontextuella påverkan som är relaterade till modetrycket.Introduktion till Fashion Design presenteras på lördagar.Körs över 38 veckor från mars till november.Klasser äger rum från 9 am till 4 pm lördag.Introduktion till Fashion Design Sammanfattning... [-]
Sydafrika Cape Town
Februari 2020
Engelska
Deltid
1 år
Campusstudier
Läs mer på svenska

Diplom

Elizabeth Galloway Academy Of Fashion

Diplom i Fashion Design täcker alla aspekter som behövs för att möta de kreativare praxisens alltmer sofistikerade och tekniskt avancerade behov inom konstruktionsmiljön ... [+]

DIPLOMA I FASHION DESIGNSYFTE

Diplom i Fashion Design täcker alla aspekter som behövs för att möta de kreativare praxisens alltmer sofistikerade och tekniskt avancerade behov inom konstruktionsmiljön och industrin. Det täcker också alla dagliga aktiviteter och färdigheter som krävs av en framgångsrik modedesigner. Eleverna är utbildade och utsatta för relaterade roller och arbetsmöjligheter inom modedesign, textilier, redigering / journalistik, styling, modedesign och klädindustrin.

UPPLYSNINGSKRAV

För att bli antagen till Diplom i Fashion Design, måste sökande:

vara äldre än 18 år vid registreringha ett nationellt seniorcertifikat (NSC) på NQF nivå 4 utfärdat av Umalusi ORha ett nationellt certifikat (yrkesutbildning) nivå 4 utfärdat av Umalusi ORha en betyg 12 eller erkänd ekvivalent kvalifikation som certifierats av Umalusi eller ett internationellt motsvarande examensutskott.... [-]
Sydafrika Cape Town
Februari 2020
Engelska
Heltid
3 år
Campusstudier
Läs mer på svenska
Address
26 Techno Road, Techno Park, Stellenbosch
7600 Cape Town, Western Cape, Sydafrika