ISS International Business School of Service Management

Inledning

Läs den officiella beskrivningen

Kurser och utbildningar ISS erbjuder fokus på att stärka och utveckla företag där tjänster redan gör eller kommer att spela en avgörande roll som en del av sin verksamhet. Nationellt och internationellt följer vi företag i transformationsprojekt som erbjuder utvärderings-, konsultations- och utvecklingsprojekt samt ledarutbildningar.

Enligt vår uppfattning som ”Business School” är strategisk anpassning och operativ implementering oskiljbara för att uppnå den avsedda effekten på marknaden. Det är därför vi ser alla aktiviteter som aktivt stärker transformation som en integrerad del av tjänsten. Företagets anställda är pivot för att aktivt delta i utvärderings- och samrådsprojekt och i utbildnings- och utvecklingsöverföringsprojekt, Real Life Projects (RLP), för att säkerställa implementeringen av utbildningsinnehållet i deras dagliga arbete. Följaktligen är de också avgörande för återbetalningen. investeringens avkastning.

126968_pexels-photo-416405.jpegPixabay / Pexels

vår filosofi

Service först - Att göra tjänster till en framgångsfaktor för företag är vår ISS-filosofi. På så sätt stöder vi våra kunder i deras strategiska inriktning mot deras framtida marknader och i konkret organisations- och personalutveckling.

På ISS förstår vi tjänster som en interaktion mellan leverantörer och kunder som syftar till att skapa extra värde för alla inblandade.

Varför ISS?

Dess tydliga fokus på servicehantering som drivkraft för företagsutveckling gör ISS till en av de ledande institutionerna på detta område.

Taktisk framgång och strategisk hållbarhet: servicefärdigheter

För alla som behärskar serviceföretag perfekt, vare sig det är vid helpdesk eller som VD, är det inte bara en mental övning. De tänker och känner service, använder analytiska färdigheter och känslomässiga egenskaper. Som en kombination kompletterar dessa servicefärdigheter varandra för att göra ett oslagbart team.

Erfarenhet, kompetens och kundorientering

För att uppnå servicekompetens måste företaget först klargöra sin status quo när det gäller service:
Hur presterar jag med mina tjänster? På vilken servicenivå är jag? Om jag bara reparerar en teknisk enhet som en del av garantin uppfyller jag bara grunderna. Eller rekommenderar jag mina kunder till och med utöver min egen produkt baserat på min kunskap om branschen?

Om vi gör det, pratar vi om mervärde oberoende av en produkt. Detta gör kunskap baserad på tjänster och genererar värde från kunskap och utbildning.

Ett brett utbud av innehåll och formater

Servicekompetensmodellen är en orienteringsram, en vägledning och ett perspektiv för anställda och chefer i sina dagliga strategier för att hantera styrkor, svagheter, normer och värderingar. Individuella kompetenser kommer från interna affärsdrivare - det är dessa ämnen som har en betydande inverkan på företagets framtid.

126969_pexels-photo-70292.jpegTim Gouw / Pexels

Transformationsprocess med ISS

Känslomässiga kompetenser kan skapa en nära relation med kunden - visa empati, bygga närhet, få förtroende. Expertkompetenser tillåter oss att förstå kundens verksamhet, använda verktyg med metodisk kompetens och utveckla effektiva servicelösningar.

Med en ekonomisk bild av hela verksamheten skapar service värde för ditt eget företag och kunden: vinst och kundnytta.

ISS Business School - Certifierad professionell utveckling

Vi är medlem i den avancerade utbildningsföreningen Weiterbildung Hamburg eV och har åtagit oss att kvalitetsnormer. ISS Business School har åtagit sig att följa Weiterbildung Hamburg eV: s kvalitetsstandarder och göra dessa standarder allmänt tillgängliga. Stämpeln "certifierad fortbildningsinstitution" tilldelas företag som genomgår ett testförfarande och deltar i regelbundna revisioner på plats.

Träningens kvalitet

Kvalitetsnormerna garanterar kundorientering, transparenta och rättvisa förhållanden samt moderna, vuxenvänliga inlärningsformat för deltagare i professionell utbildning. Dessutom erbjuder vi dig en gratis deltagarskyddstjänst: alla studenter som upplever problem eller frågor i sin utbildning erbjuds möjligheten att använda konfliktrådgivningstjänsten i Weiterbildung Hamburg - utöver möjligheten att ta itu med alla frågor direkt internt med ISS .

I mer än 20 år har Weiterbildung Hamburg eV och detta godkännande sigill stått för kvalitetssäkring och deltagarskydd för professionella utbildningsorganisationer i Hamburg.

Platser

Hamburg

Address
Dorotheenstraße,29A
22301 Hamburg, Hamburg, Tyskland