El Camino College

Inledning

Läs den officiella beskrivningen

Accreditation

El Camino College är ackrediterad av ackrediteringskommissionen för gemenskaps- och gymnasieskolor i Western Association of Schools and Colleges, ett institutionellt ackrediteringsorgan som erkänts av kommissionen om erkännande av postecondary ackreditering och US Department of Education. University of California, California State University och andra högskolor och universitet ger full kredit för lämpliga kurser på El Camino College. El Camino College är godkänd för veteraner av Office of Postecondary Education, Kalifornien State Department of Education.

Medlemskap

El Camino College är medlem i Community College League of California.

certifiering

El Camino Community College District bekräftar härmed att denna katalog är korrekt och korrekt i innehållet enligt vad som krävs av DVB Circular 20-76 84, Appendix P, punkt 6 a), Department of Education, Kalifornien.

Graduation

historia

1946, efter starka rekommendationer från ett konsultteam för att inrätta en tvåårig högskola i Inglewood-South Bay-området, vann styrelsens styrelser i Centinela Valley, Redondo, Inglewood och El Segundo skoldistrikten 10-1 väljare godkännande för skapandet Av en junior college. Torrance gick snart med i den nyligen befraktade gruppen, och El Camino Community College District etablerades officiellt den 1 juli 1947.

Beläget centralt i South Bay, omfattar El Camino Community College District sju förenade och gymnasier, och nio städer - en befolkning på nästan 533.000 invånare. Tidiga klassrum var överskott av andra världskrigets kaserner som lastades norrut från den gamla Santa Ana Army Air Base i Orange County.

Den första permanenta byggnaden för klassrumsinstruktion var butiksbyggnaden, som öppnades 1949. Kvinnans gym, fälthus, en annan affärsbyggnad och Social Science Building följde. Större konstruktion var verksamheten nästan varje år under skolens tillväxtår. El Camino College byggnader täcker 1 129 112 kvadratmeter och byggdes till en kostnad av 28 miljoner dollar. Det innebär att 27 strukturer slutfördes utan någon skuldsättning i distriktet.

I november 2002 godkände väljarna av El Camino Community College District en facilitetskredit på 394 miljoner dollar. Den framgångsrika genomgången av denna första bindningsåtgärd kommer att göra det möjligt för distriktet att bygga flera nya byggnader, engagera sig i större ombyggnad och återuppbyggnad av andra och vidta åtgärder för att förbättra hälsa och säkerhet för studenter och anställda.

Historien gjordes igen i november 2012 när distriktsväljare godkände åtgärd E, en $ 350 miljoner facilitetsobligationsåtgärd. Åtgärd E kommer att ge medel för säkerhet, teknik och energibesparingar i klassrum, laboratorier och andra undervisningsmöjligheter.

Obligationspengar kan endast användas på anläggningar och utrustning. Ingen av det kan användas för löner eller program. En kommitté för övervakning av medborgarobligationer ger en årlig rapport till allmänheten om användningen av fonderna.

Mission och Vision

Affärsidé

El Camino College gör en positiv skillnad i människors liv. Vi erbjuder utmärkta omfattande utbildningsprogram och tjänster som främjar studentinlärning och framgång i samarbete med våra olika samhällen.

Vision

El Camino College kommer att vara högskolan av valet för framgångsrik studentinlärning som förvandlar liv, stärker samhället och inspirerar individer att utmärka sig.

Uttalande av värden

Vårt högsta värde ligger på våra studenter och deras utbildningsmål. Sammanvävda i det värdet är vårt erkännande att fakulteten och personalen vid El Camino College är kollegans stabilitet, dess källa till styrka och dess drivkraft. Med tanke på detta är våra fem kärnvärden:

  • Människor: Vi strävar efter att balansera behoven hos våra studenter, anställda och samhället.
  • Respekt: Vi arbetar i en anda av samarbete och samarbete.
  • Integritet: vi agerar etiskt och ärligt mot våra studenter, kollegor och samhälle.
  • Mångfald: Vi känner igen och uppskattar våra likheter och skillnader.
  • Excellence: Vi strävar efter att leverera kvalitet och excellens i allt vi gör.
STUDIE

Institutionella effektivitetsresultat:

Institutionell effektivitet innebär högskolans ansträngningar mot kontinuerlig förbättring av institutionell kvalitet, studenters framgång och uppdragets uppdrag. Collegeens integrerade bedömnings-, utvärderings- och planeringsprocesser genomförs med det ultimata resultatet av ökad institutionell effektivitet - fler studenter från våra olika samhällen kommer att uppnå utbildningssucces och uppnå sina akademiska mål.

Följande resultat kommer att användas för att mäta framsteg på studenternas prestation och förbättringar av institutionell effektivitet vid El Camino College.

  1. Studentberedskapshastighet
  2. Framgångsrik kursavslutning
  3. Avhjälpande engelska slutförandekurs
  4. Remedial Math Completion Rate
  5. Tre-Term Persistens Rate
  6. Prestationsfrekvens
  7. Slutföringsfrekvens
  8. Överföringshastighet
  9. Grader och certifikat utdelas
  10. Antal överföringar

Förbättringsmål som ska uppnås i slutet av den strategiska planen (Academic Year 2019-2020) utvecklas genom högskolans samråd, med årliga framsteg jämfört med ett basår. Institutional Effectiveness Results kommer att övervakas årligen för framsteg på varje mål. Dessutom är en övergripande prioritering att minska befintliga skillnader i prestation genom demografiska egenskaper över alla åtgärder.

Strategiska initiativ

För att uppfylla uppdraget och göra framsteg mot visionen kommer El Camino College att fokusera på följande strategiska initiativ. Strategiska initiativ representerar områdena med fokuserad förbättring. Mål är högskolans övergripande planer på att göra framsteg på varje initiativ. Åtgärder bedömer dessa framsteg under den strategiska planperioden (2015-16-2019-2020).

Studentlärande

Studera elevinlärning med hjälp av en mängd effektiva instruktionsmetoder, pedagogisk teknik och högskolans resurser.

Mål:

  1. Utveckla en omfattande professionell utvecklingsplan som knyter samman med campusplaner och initiativ för att främja studentens framgång.
  2. Inkorporera instruktionsmetoder som är positivt förknippade med studentens framgång och
  3. uthållighet.
  4. Ge specifik och relevant teknikutbildning för att stödja integration av teknik med
  5. instruktion.
  6. Ge utrustning som behövs för att stödja teknikens användning av fakulteten.
  7. Institutets resultatbaserade konferensmöte med en obligatorisk delningskomponent för bredare högskoleförmåner, där så är tillämpligt.
Graduation

institutionell effektivitet

Stärka processer, program och tjänster genom effektiv och effektiv användning av bedömning, programgranskning, planering och resursallokering.

Mål:

  1. Utveckla ett integrerat program granskning och planeringsverktyg.
  2. Fastställa riktmärken och ambitionsmål för studentprestation.
  3. Samla regelbundet aktuell information om vårt samhälle för att se till att vi svarar på samhällets behov.
  4. Stärka samarbetet mellan program som serverar studenter.
  5. Underlätta en stark finansiell ställning för att möjliggöra motiverade svar på skattehot.
  6. Lägg till detta initiativ till ändamålet uttalandet av varje kommitté som är involverad i institutionella effektivitetsprocesser.

Modernisering

Modernisera infrastruktur och tekniska resurser för att underlätta en positiv inlärnings- och arbetsmiljö.

Mål:

  1. Genomföra teknikplanen för att möta de behov som finns på campusens utveckling.
  2. Fortsätt genomförandet av Facility Master Plan för att modernisera campus anläggningar och infrastruktur, revidera vid behov.
  3. Genomföra säkerhetskameror och andra tekniska aspekter av campus säkerhetsplan.

Student Mål

Institutionella Mål

Institutionella lärandemål (ILO) definierar de färdigheter och kunskaper som en student ska ha efter avslutad studieperiod på El Camino College.

El Camino College Institutionella lärandemål (ILO): Studenter som slutar en studie på El Camino College kommer att uppnå följande lärandemål:

ILO 1 - Kritisk tänkande

Studenter tillämpar kritiska, kreativa och analytiska färdigheter för att identifiera och lösa problem, analysera information, syntetisera och utvärdera idéer och förvandla befintliga idéer till nya former.

ILO 2 - Kommunikation

Eleverna kommunicerar effektivt med och svarar på varierad publik i skriftliga, talade eller signerade och konstnärliga former.

ILO 3 - Gemenskap och personlig utveckling

Eleverna är produktiva och engagerade medlemmar i samhället, demonstrerar personligt ansvar och samhälls- och socialmedvetenhet genom sitt engagemang i campusprogram och -tjänster.

ILO 4 - Informationslärdighet

Eleverna bestämmer ett informationsbehov och använder olika media och format för att utveckla en forskningsstrategi och lokalisera, utvärdera, dokumentera och använda information för att uppnå ett specifikt syfte. Studenter visar en förståelse för de juridiska, sociala och etiska aspekterna i samband med informationsanvändning.

Studieutlåtanden och utfall av serviceområden

Studentlärandeproblem (SLO) definierar de färdigheter och kunskaper som en student ska ha efter avslutad kurs.

Program Learning Outcomes (PLO) definierar de färdigheter och kunskaper som en student borde ha vid avslutandet av ett visst program.

Service Area Outcomes (SAOs) mäter graden av förståelse, kompetens och / eller kunskap en student kommer att ha vid samverkan med en studentstödstjänst eller administrativ tjänst.

Standarderna för ackreditering kräver att högskolor utvärderar studentinlärning regelbundet och kontinuerligt för att säkerställa att eleverna lär sig kursen och programmets mål och innehåll samt förvärva den förståelse, kompetens och / eller kunskap som studeras av studentstödstjänster och administrativa tjänster . Genom en effektiv utvärderingsprocess för studentutvärdering kan fakultetsmedlemmar granska sina kurser och göra anpassningar för att förbättra studentprestandan medan studentstödstjänster och administrativa tjänstemän kan granska effektiviteten hos de tillhandahållna tjänsterna. Högskolan är skyldig av ackrediteringskommissionen för gemenskaps- och gymnasieskolor (ACCJC) standarder för ackreditering för att ge ackrediteringskommissionen och eleverna bevis för att ett fortlöpande och strikt program för bedömning av studenters inlärningsresultat är på plats. Högskolan utvärderar instruktions- och supporttjänstprogrammen regelbundet för att förbättra studentlärandet genom planerad programgranskning, bedömning av SLO, PLO, ILO och SAO, samt programplanering och utvärdering.

Antagning

En person som är äldre än 18 år eller har en högskoleexamen eller motsvarande från USA eller annan nation ska tillåtas om det inte är lagligt förbjudet. Om du fyller 18 år, kvalificerar studenterna om de har 1) examen från gymnasieskolan eller 2) passerade California High School Proficiency Examination.

Platser

Torrance

Address
EL CAMINO COLLEGE
16007 Crenshaw Blvd.
Torrance, CA 90506

Torrance, kalifornien, Amerikas förenta stater